בטול עסקת מטבח - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • דורית

    נשלח ע"ידורית 16:14, 4 במרץ 2014

    הזמנתי מטבח ב- 30.1.2014, במהלך של חודש קיימנו עוד 2 פגישות עם המעצבת לשנויים שהחלנו במטבח. מלוא הסכום כ-43,000 שולם באשראי ב-3.3.14 חתמתי על תוכנית סופית לאחר בקורת. יום למחרת כבר בבוקר הודעתי על ביטול עסקה בכתב שנבע מכורח נסיבות טרגי שאילץ אותי לעשות שימוש אחר בכסף. מנהל החנות הודיעני שאני צפויה לאבד 50% מכספי וטען שעלי לסגור זאת בפגישה מול גורם בכיר בחברה. האם הגיוני סכומי הביטול האמורים? בטופס ההזמנה קיים סעיף בעייתי המציין כי במקרה של ביטול,ייגבו דמי טיפול בהתאם להוצאות החברה. אשמח למענה בהקדם האפשרי. דורית

    השב
  • 16:43, 4 במרץ 2014

    את נמצאת במצב בעייתי. קשה לתת פרטים נוספים מבלי לדעת מה כתוב בטופס ההזמנה.

    תגובה
  • 23:18, 5 במרץ 2014

    עו"ד אדי בליטשטיין שלום רב,

    צטטתי במדויק את הרשום בטופס ההזמנה: "במקרה של ביטול , ייגבו דמי טיפול בהתאם להוצאות החברה"
    מעבר לזה כל הכתוב בטופס ההזמנה אינו קשור לנושא הביטול.
    שאלתי נותרה בעינה: האם העובדה שהמטבח עדיין לא נכנס לשלב הייצור, החברה אינה יכולה להסתפק ב- 5% דמי ביטול כפי שנקבע בחוק להגנת הצרכן?
    אבקש את התייחסותך הדחופה עוד טרם פגישתי עם אותו גורם בכיר בחברה.
    דורית


    תגובה
  • 05:41, 6 במרץ 2014

    תקנות הגנת הצרכן מחריגות את אפשרות הביטול במקרה שמדובר בייצור על פי דרישות מיוחדות של הצרכן. לצערי, נראה שבמקרה זה אינך זכאית לביטול, ואת תלויה בהסכמת החברה (היא יכולה להסכים לביטול, אך איננה חייבת).

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.