בטול עסקת מטבח
הזמנתי מטבח ב- 30.1.2014, במהלך של חודש קיימנו עוד 2 פגישות עם המעצבת לשנויים שהחלנו במטבח. מלוא הסכום כ-43,000 שולם באשראי ב-3.3.14 חתמתי על תוכנית סופית לאחר בקורת. יום למחרת כבר בבוקר הודעתי על ביטול עסקה בכתב שנבע מכורח נסיבות טרגי שאילץ אותי לעשות שימוש אחר בכסף. מנהל החנות הודיעני שאני צפויה לאבד 50% מכספי וטען שעלי לסגור זאת בפגישה מול גורם בכיר בחברה. האם הגיוני סכומי הביטול האמורים? בטופס ההזמנה קיים סעיף בעייתי המציין כי במקרה של ביטול,ייגבו דמי טיפול בהתאם להוצאות החברה. אשמח למענה בהקדם האפשרי. דורית
את נמצאת במצב בעייתי. קשה לתת פרטים נוספים מבלי לדעת מה כתוב בטופס ההזמנה.
עו"ד אדי בליטשטיין שלום רב, צטטתי במדויק את הרשום בטופס ההזמנה: "במקרה של ביטול , ייגבו דמי טיפול בהתאם להוצאות החברה" מעבר לזה כל הכתוב בטופס ההזמנה אינו קשור לנושא הביטול. שאלתי נותרה בעינה: האם העובדה שהמטבח עדיין לא נכנס לשלב הייצור, החברה אינה יכולה להסתפק ב- 5% דמי ביטול כפי שנקבע בחוק להגנת הצרכן? אבקש את התייחסותך הדחופה עוד טרם פגישתי עם אותו גורם בכיר בחברה. דורית
תקנות הגנת הצרכן מחריגות את אפשרות הביטול במקרה שמדובר בייצור על פי דרישות מיוחדות של הצרכן. לצערי, נראה שבמקרה זה אינך זכאית לביטול, ואת תלויה בהסכמת החברה (היא יכולה להסכים לביטול, אך איננה חייבת).