משפטי– זאפ
משפטיפורומיםצרכנותביטול עסקה-מקרר
חזרה לפורום

ביטול עסקה-מקרר

ינו
ינון

לאחרונה רכשתי מקרר במסגרת "עסקת מכר מרחוק". משקיבלתי את המקרר שמתי לב כי הוא רועש מאוד, ופניתי לבית העסק בבקשה לבטל את העסקה וזאת בתוך 14 הימים העומדים לרשותי. אפשרתי לבית העסק לשלוח טכנאי מטעמם, שמצידו קבע כי המקרר "תקין וככה הוא". בית העסק מתנער מאחריות למצב, ומסרב לבטל עסקה מכיוון שנעשה בו שימוש. מידות הרעש לא צוינו במפרט המקרר, ולא נאמר לי שמקרר זה רועש ע"י נציג המכירות. אני כצרכן רציונלי יוצא מנקודת הנחה שמקרר חדש יהיה שקט באופן יחסי, ולא אצטרך לסגור דלתות בבית ע"מ לישון. בבדיקה שערכתי עלה שהמקרר מפיק 60 דציבלים, פי שניים מהמומלץ בדר"כ (אם כי אין תקנות מחייבות בנושא). כיצד אוכל לעמוד על טיבו של המוצר של ללא שימוש בו? זהו אבסורד. למעשה מכרו לי חתול בשק, כאשר מטבע הדברים אין לי אפשרות להתחרט ללא פתיחת המוצר ושימוש בו, ובכך למעשה לנגוס בזכויותיי הצרכניות. מה עליי לעשות? תודה