ביטול עסקה עקב מכשיר יקר פגום או לחליפין החלפת המוצר לחדש ותקין - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אור

    נשלח ע"יאור 15:18, 17 בספטמבר 2016

    בתאריך ה 28/08/16 רכשתי מכשיר סמרטפון מסוג samsung galaxy s7 edge חדש כולל אביזרים נלווים (מגן מסך וכיסוי מגן אחורי) מא.ל.מ דיוטי פרי בסכום מלא וממיטב כספי בתמורה לקבל מכשיר חדש תקין ולא פגום כפי שיתברר בהמשך. נציג המכירות שמכר לי את המכשיר אמר לי שהסים שבמכשיר הישן שברשותי אינו מתאים למכשיר החדש ועלי להזמין סים חדש מסוג נאנו שהוא קטן יותר ומתאים למכשיר החדש שרכשתי. מכיוון שכך ומכיוון שלא היתה לי אפשרות להזמין את הסים התואם למכשיר החדש מחו"ל הזמנתי מחברת הסלולר רק לאחר שחזרתי לארץ. כמו כן מיד לאחר הרכישה נסעתי לחו"ל למשך שבוע וחצי לערך ומייד עם חזרתי לארץ הזמנתי את הסים ובחברת הסלולר נאמר לי שהזמנת הסים אורכת כעשרה ימי עסקים. אני לתומי לא השתמשתי ולא פתחתי את המוצר מכיוון שלא היתה לי אפשרות להשתמש במוצר ללא הסים ולתומי לא חשדתי שהמכשיר פגום וחשבתי שהמכשיר חדש ותקין לחלוטין ולכן לא פתחתי את הקופסה כדי לבדוק את תקינות המכשיר. בתאריך 12/09/16 כאשר קיבלתי את הסים התואם למכשיר פתחתי את הקופסה לראשונה, לאחר הרכישה הוצאתי את המכשיר ניסיתי להדליק את המכשיר והתברר לי שהמכשיר פגום (אינו נדלק ואינו מגיב) מיד התקשרתי לשירות של היבואן ונמסר לי שאולי המכשיר אינו טעון ולכן אינו מגיב. ניסיתי להטעין את המכשיר כאשר הנציג על הקו והנציג שאל אם יש איזה אור דולק במכשיר (תאורת ההטענה) כשמסרתי לו שאין אור ואין שום תגובה מהמכשיר,הנציג אמר לי שאמשיך להטעין את המכשיר ושאתקשר אליו לאחר כחצי שעה לערך. לאחר כחצי שעה כשנוכחתי לדעת שהמכשיר מתחמם, התקשרתי לנציג ומסרתי לו שהמכשיר מתחמם ואין שום תגובה מהמכשיר. הנציג אמר לי לפנות לשירות של סמסונג. התקשרתי לשירות הלקוחות של ע.ל.מ ומסרתי להם על הבעיה. נציגת השירות מסרה לי לגשת לשירות של סמסונג כדי שיבדקו את המכשיר ויגיעו למסקנה לגבי פגימותו. אמרתי לנציגה שאינני מעוניין במכשיר מתוקן ואני דורש להחליפו למכשיר אחר או שיבטלו לי את העסקה ויחזירו לי את מלוא הסכום ששילמתי עבור הרכישה. הנציגה אמרה לי לגשת לשירות של סמסונג לא כדי לתקן את המכשיר אלא רק כדי לבדוק מהיא התקלה במכשיר ולאחר שאדע את הסיבה, לחזור אליה והיא תדבר עם היבואן כדי שיחליפו לי את המכשיר דרך היבואן. פניתי לשירות עוד באותו יום בבוקר ופקידת הקבלה של השירות לאחר שהתברר לה שהמכשיר לא נדלק ואין תגובה מהמכשיר גם עם מטען, הנציגה ניסתה ממש לסבן אותי "שאולי המכשיר עם גרסה ישנה ואולי יחליפו גרסה". בשירות אמרו לי שעבר כבר 14 יום ולכן לא יחליפו לי את המכשיר ורק יתקנו אותו. אמרתי לה שזה לא מקובל עלי לקבל מכשיר לאחר תיקון ומכיוון שכלל לא השתמשתי במכשיר והמכשיר פגום מלכתחילה ולא נעשה בו שימוש כלל. אתם או א.ל.מ אמורים להחליף לי את המוצר הפגום למוצר חדש ותקין ולא להחזיר לי את אותו מוצר מתוקן כי מוצר שתיקנו אותו הוא כבר לא אותו מוצר שרכשתי ושוויו הוא נמוך הרבה יותר לאחר תיקון .

    השב
  • 19:13, 18 בספטמבר 2016

    המשך: אמרתי להם וגם לע.ל.מ שעלי להזכיר לכם שפגם יסודי במכשיר מצדיק ביטול עסקה ונחשב להפרת הסכם בין הצדדים. כאשר המוצר פגום מלכתחילה יש עילה לביטול עסקה או לחליפין להחליפו למכשיר חדש. אין כאן כל קשר לעניין תקנות הגנת הצרכן על ביטול עסקה תוך 14 יום. כי מדובר במכירת מוצר פגום מלכתחילה,
    לכן אבקש בכל לשון של בקשה או לבטל את העסקה ולהחזיר לי את מלא הסכום הכספי ששולם או להחליף לי את המכשיר למכשיר חדש אחר ותקין. והמשכתי: עלי לציין שלקוח שרכש מכשיר חדש ופגום אינו אמור להיות מטורטר בין היבואן לבית העסק בבירוקרטיות אין סופיות ולבזבז זמן ואנרגיות ולספוג מכל הנוגעים בדבר עוגמת נפש ותסכול והלקוח אמור להנות מהתמורה שרכש ואמור להיות לו שקט נפשי והנאה מרובה ולא כפי שהדברים מתנהלים כרגע. ואמרתי עוד שלא אסכים לקבל את המכשיר לאחר תיקון ובדעתי להשאיר את המכשיר אצל היבואן. ואם לא אקבל תשובה לביטול עסקה או להחלפת המכשיר למכשיר חדש, אפנה לכל גורם אפשרי העומד לרשותי בחוק. כגון ערכאות משפטיות, תקשורת עיתונות ועוד. נאמר לי מפורשות על ידי סגן מנהל הסניף שלא יתקנו את המכשיר מבלי להודיע לי ואקבל תשובה ממנהל האזור לגבי החלפת המכשיר תוך יומיים ממסירתו לשירות.
    התברר לי עוד באותו היום מנציג שירות הלקוחות של סמסונג שהמכשיר תוקן מבלי שהסכמתי לכך והחליפו את לוח האם. מסרתי לו שמאחר שהמכשיר היה פגום מלכתחילה אינני מוכן לקבל את המכשיר המתוקן כי זה כבר מכשיר מחודש ולא חדש וערכו פחת. כלקוח שרכש מכשיר חדש ושלא נעשה בו שימוש ונמצא פגום מן הראוי הוא להחליף את המכשיר הפגום למכשיר חדש. מבלי לטרטר את הלקוח לבזבז את זמנו והאנרגיה שבו ולגרום לו עוגמת נפש. קיבלתי SMS לאחר כשעתיים לאחר מסירת המכשיר לשירות שהמכשיר חזר מתיקון ושאגיע כדי לאסוף אותו. פניתי לפניות הציבור של סמסונג במייל שנהנציג מסר לי, לשירות הלקוחות של סמסונג במייל ושירות הלקוחות של ע.ל.מ במייל ועדיין לא קיבלתי שום תגובה מצידם.

    תגובה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.