open the search panel
close the search panel חפש

עורכי דין לפי תחום

    פורומים

      לדעת יותר - מדריכים משפטיים

        משרדי עורכי דין

          • 29 בנובמבר 2016

            חובת נותן אחריות להשיב לקדמותו

            מסרתי רכב לתיקון במסגרת אחריות יצרן תוך שנתיים. התקלה תוקנה ללא תשלום, אך מאחר ולצורך גישה לתיקון הם פירקו את הפרונט, אמרו שצריך כיוון פרונט ממוחשב, וזה לא כלול באחריות. גבו על זה תשלום מלא של כיוון פרונט. האם צודק נותן האחריות? או שזה מחוייבות נותן האחריות להחזיר את הרכב לקדמותו- כולל פרונט מכוון?

            29 בנובמבר 2016
          • מנהל הפורום עו"ד הראל לפידות 4 בדצמבר 2016

            חובת נותן אחריות להשיב לקדמותו

            השאלה היא במהותה טכנית ולא משפטית -
            לטעמי מבלי שאהיה מקצוען בתחום הרכב, כיוון פרונט הוא דבר שעושים מעת לעת כמו טיפול 15,000 שאינו קשור לאחריות
            נדמה לי שנותן האחריות צודק

            בברכה

            הראל לפידות עורך דין בנימינה

            4 בדצמבר 2016
            • 4 בדצמבר 2016

              חובת נותן אחריות להשיב לקדמותו

              כיוון הפרונט נצרך רק כתוצאה מעבודת המוסך לצורך התיקון. כך גם אמרו לי במוסך. לכן השאלה האם זה כלול בחובת האחריות להשיב את המוצר לקדמותו.
              האם בחוק ישנה התייחסות מפורטת לגבי אחריות יצרן רכב, הקיפה ותקופתה? היכן ניתן למצוא מידע כתוב בזה?

              4 בדצמבר 2016
              • מנהל הפורום עו"ד הראל לפידות 4 בדצמבר 2016

                חובת נותן אחריות להשיב לקדמותו

                את המידע בדבר היקף האחריות תמצא אצל היבואן ובמסמכי הרכב
                היקף האחריות משתנה ובדרך כלל מחריג גלגלים, פלסטיקה, ונושאים שמטבעם הם בעלי שחיקה רגילה ומקורם לא בתקלה.
                באם הסיבה היחידה הינה התיקון סביר להניח שהיצרן (אם לא החריג את זה מהיקף האחריות) יצטרך לשאת בתוצאה , ואולם, שוב בהבנתי הקטנה בתחום הטכני, נראה שענין זה יהיה מוחרג , לעיתים פניה ליבואן עצמו בטענה בענין תגרום להגדלת האחריות, כך נוהגים לא פעם יבואנים במקרים גבוליים כמו זה.

                הראל לפידות, עו"ד

                4 בדצמבר 2016
          שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
          close the form