האם תקין ביטול העיסקה ?
ערב טוב, במקום עבודתי (מכללה אקדמית), פנו אלי על מנת להזמין מקרוב משפחה שלי (חמי) שמן זית על מנת לתת אותו כמתנה לאורחים שמגיעים למכללה מחו"ל ב 21.1.18. סך ההזמנה היה כ 1500 ש"ח ( כ 50 ש"ח לבקבוק). ההזמנה נעשתה בתחילת נובמבר 2017. ההזמנה סופקה ב 7.1.18 (על מנת להקל על חמי, אני סיפקתי את הסחורה בעצמי). ב 14.1.18 פנו טלפונית לחמי על מנת לבטל את העיסקה (אחרי שסופקה, יצאה חשבונית, ואחרי שחמי טורטר לחתימות שונות אצל רואה חשבון ועורך דין לבקשת המכללה). הסיבה שנתנו לחמי היא מאחר ויש בינינו קרבה משפחתית לא ניתן להשתמש בשירותיו, עובדה כמובן שהייתה ידועה לכולם, כולל ההנהלה כאשר פנו אלי בהתחלה. בשיחה עימי, הוסבר לי גם שהסיבה שמבטלים את העיסקה היא מאחר ומארגני הביקור לא ידעו כי הגובה המקסימלי למתנות לאורחים הוא 30 ש"ח, ואילו העלות לבקבוק שחמי הציע הינו 50 ש"ח, גם עובדה שהייתה ידועה מראש. ולשאלתי, האם מותר להם לבטל עיסקה, כאשר כל הפרטים היו ידועים מראש (הקרבה המשפחתית ועלות הבקבוק), וזאת כשבוע לאחר מסירת הסחורה כולל הוצאת חשבונית, ואף דורשים ממנו לבוא לאסוף את הסחורה. תודה מראש, איה