משפטי– זאפ
משפטיפורומיםצרכנותמכונת כביסה -אחריות
חזרה לפורום

מכונת כביסה -אחריות

יונ
יוני

שלום , הכול התחיל בשנת 16.12.2010 קנינו מכונת כביסה של חברת קריסטל דגם 85FD ,רכשנו ביטוח מורחב ל שלוש שנים . בחודש יוני שנת 2010 הפעלנו מכונת כביסה והרחנו ריח חזק ושרוף שיוצא מהמכונות כביסה בזמן סחיטה. התקשרנו לשרות לקוחות והזמנו טכנאי ,הטכנאי א' אכן הגיע בדק את המכונה ולא אימת תקלה ובכול זאת החליף מנוע ו לוח בקרה והלך לשלום. לאחר כ שבועיים בדיקה,ביצענו כ שתיים עד שלוש כביסות עדיין בזמן סחיטה מופיע ריח חזק ושרוף. התקשרנו שוב לשרות לקוחות לקבוע טכנאי חוזר שיבדוק את התקלה ,ביקשנו שהטכנאי התקשר כ שעתיים לפני שנוכל להפעיל את המכונה הוא יריח ויראה את הטענות שלנו ו קבלנו תשובה שלילית שלא מתקשרים שעתיים לפני. ורק חצי שעה לפני,הזמנו טכנאי.. לאחר כ שבוע וחצי חזר שוב טכנאי א' לביקורת,הפעיל את המכונה רגיל ובזמן סחיטה ולא מצא שום ממצאי ,שאלתי אותו האם יש דוח מעבדה על החלפים שהחליף והתשובה הייתה לא ,כך שבעצם עדיין לא אומתה תקלה. לא היה איך להוכיח את מה שאנחנו מריחים כול פעם שמפעילים מכונה ונוצר ריח חזק ושרוף ,הצעתי ואמרתי לטכנאי א' שאני יתחיל לצלם במצלמה וידאו את המכונות לצורך עיתוד העשן הסמיך והחזק שיוצא מהמכונה בזמן סחיטה . וכך היה כ שלוש שבועות של בדיקות וצילומים של הפעלה המכונה (עדיין יש את הצילומים ) הציגו בבירור עשן סמיך היוצא מהמכונה לאחר סיום סחיטה. התקשרנו שוב ל שרות לקוחות להזמין טכנאי ,שוב לאחר כ שבוע נשלח טכנאי והפעם טכנאי ד' , הצגנו לו את הסרט וידאו וראה בברור את העשן הסמיך . בבדיקה של המכונה על ידי טכנאי ד' נראה לו בברור שהתוף של המכונה רועד כמו כן ראה שב גוף חמום יש שפשוף מוזר ולא מוכר,באותו רגע אמר שחייבים טכנאי בכיר לטיפול בתקלה ויצרו איתנו קשר ולא להשתמש יותר במכונה. לאחר כ שלושה ימיים פניתי מיוזמתי ל שרות לקוחות התברר שקבעו לנו טכנאי בכיר לעוד כ שבוע , טכנאי ו' ,בכיר הגיע הצגנו לו שוב את הסרטי וידיאו,בפתיחה של המכונה והוצאה של התוף נתגלה שהתוף כול הזמן היה בחיכוך עם הדפנות וזה מה שגרם לריח החזק והשרוף . בתוף יש סוג של צלב בשלוש פינות שנשבר יצא מהמקום טכנאי ו' ביצע החלפה של התוף ו הגוף חימום,לשמחתנו באותו ערב ביצענו הפעלה של מכונה ולא היה ריח חזק ושרוף ,הבגדים יצאו בריח נעים כול הזמן הזה כמובן שהפסדנו שעות עבודה כיוון השרות טכנאי עובד רק בימי א-ה משעה 08:00-16:00 לאחר כ חודש ( 7.11.2010 ) שאנחנו מפעילים את המכונה פעם עד פעמיים בשבוע התחילו להופיע רעשים מוזרים שוב בזמן סחיטה , בום בום בום,התקשרנו שוב לשרות לקוחות להזמין טכנאי טכנאי א' הגיע לבדיקה,לאחר בדיקה אמר שיש צורך להחליף שוב את התוף וכי הבולמים תקינים ,ושוב יש צורך להזמין טכנאי בכיר לביצוע הפעולה ויצרו איתנו קשר לאחר בירור שהחלק קיים במלאי. התקשרנו מיוזמתנו לאחר יום לשרות לקוחות לבירור איפה עומדת הפניה ונאמר לנו שהפניה נמצאת בטיפול בצוות חלפים וטרם קיבלו תשובה ויצרו איתנו קשר . לאחר עוד יום שוב יצרנו קשר מול שרות לקוחות (גב' אניטה) שסיפרה שעדין לא התקבל תשובה מצוות חלפים ושאם עד שעה 16:00 לא יצרו איתי קשר מבטיחה לחזור אלי,בשעה 16:10 התקשרו משרות לקוחות (גב' מיכל ) וטענה שלאחר בירור נדרש לקחת את המכונה למעבדה,לא קיבלנו הסברים למה ? ומה יש למכונה. כעבור יום הגיע מוביל (מר' ל ) ולקחת את המכונה והביא מכונה חילופית,קצת הופתעתי שלוקחים את המכונה ללא שום כיסוי או קרטון מתאים,הרי כול המכונה נשרטת ונשברת ללא כיסוי או קרטון מתאים עכשיו אנחנו ממתינים לתיקון והחזרה של המכונה מה החוק אומר בנושא? מי יכול להבטיח שהתיקון של המעבדה יחזיק מעמד לטווח ארוך ,מדובר על מכונת כסיבה שלפי התיאוריה צריכה להחזיק שנים ובטח אם לא משתמשים ? אחרי כול "התיקונים" נדרש לבדוק את תקינות ואמינות המכונה ,הביטוח מסתיים עוד שבועיים וגם תיקון המכונה אמרו לנו שייקח שבועיים ולאחר שהביטוח יסתיים קריסטל לא יתייחסו, נשמח לעצתך , תודה מראש.