לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רון

האם להגיש תביעה נגד לקוח שלי?

אני מתווך דירות והראתי ללקוח שלי שמעון לוינט דירה וסגרנו על מחיר של 1500.000 לאחר משא ומתן ארוך של 2 חודשים.לאחר חודשיים שמעון החליט לרדת מהעסקה מכיוון שהמחיר יקר לו בשל תוספת דמי התיווך. כעבור חצי שנה כרמלה לוינט קנתה את הדירה במחיר 1.510.000 וחתמה למתווך אחר כנראה. פניתי לשמעון לוינט כדי לראות אם הוא עקף אותי ומסר מידע לכרמלה לוינט. משיחה עם שמעון הוא אמר לי את הדברים האלה "אני מכיר את כרמלה לוינט אבל לא ידעתי שהיא קנתה את הדירה שהראת לי ולא מסרתי לה שום מידע והיא לא מהמשפחה שלי". מה דעתך? האם להאמין לו? האם כדאי לתבוע אותו? מה הסיכוי שלי לנצח בתביעה?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רבהאם הסכם התיווך שהחתמת כולל סעיף שמחייב את הלקוח בדמי תיווך גם אם מישהו מטעמו קנה? אין לי דרך לדעת אם הם קרובים (אפשר לנסות לברר מול כרמלה או לקחת חוקר פרטי). אם אכן מופיע הס' בהסכם התיווך והם קרובי משפחה - הסיכויים לתביעה טובים. בהצלחה רבה,

רון

הסעיף שרשום לי בהסכם ששמעון חתם לי הוא: "במידה ואני ו/או מי מטעמי, האופן ישיר או עקיף, יקנה את אחד או יותר מן הנכסים המצוינים להלן, מבלי שתקבל ממני דמי תיווך, הנני מתחייב/ת לשלם לך כפל דמי התיווך המצוינים בסעיף 4 להלן, זאת כדמי פיצוי ו/או נזק מוסכם מראש". רגע ממה שהבנתי ממך רק אם הם קרובי משפחה אז כדאי לתבוע את שמעון לוינט נכון?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב אכן כך מומלץ. אלא אם יש הוכחות שיש קשר עסקי לדוג' בין השניים, כאשר חובת ההוכחה מוטלת עליך התובע. בהצלחה רבה,

רון

אם אקח חוקר פרטי שיבדוק לי אם הם קרובי משפחה כמה כסף זה יעלה לי?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב צריך לברר זאת מול החוקר ישירות. בהצלחה

רון

אני מנסה להשיג את הטלפון של קונה הדירה ומבקשת ממנו באמצעות דואר להתקשר אלי והוא לא מתקשר. דברתי עם חברים שלו וגם עם הבת שלו שתגיד לו להתקשר אלי כדי שאברר אם הלקוח שלי מסר לו מידע על הדירה שהוא קנה אבל הוא לא עונה. מאוד מחשיד אותי כל הסיפור הזה. מצד אחד הקונה והלקוח שלי מכירים זה את זה, מצד שני הם לא קרובי משפחה מברור שערכתי, מצד שלישי עצם העובדה שהקונה לא עונה לי מעלה אצלי חשדות שאולי הוא כן קיבל מידע על הדירה לפני שרכש אותה. השאלה אם אני יכולה לתבוע את הלקוח שלי ולטעון שהקונה מתחמק מלשוחח איתי בטלפון מה שרק מגביר את החשדות כנגד הלקוח שלי שמסר לו מידע בדבר הדירה.

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב נטל ההוכחה בתביעה מוטל על התובע. ככל ולא תצליח להוכיח את טענותיך ייתכן ותשלם הוצאות משפט שיכולים להסתכם בסכומים נכבדים בהתאם לשיקול דעתו של בית המשפט. על כן מומלץ לברר את הטענות לפני הגשת כתב התביעה - שכן גם עלותו גם כן לא מבוטלת: אגרת בית משפט וכן שכ"ט עו"ד. בהצלחה רבה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן