לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עידו

סכסוך שכנים על רקע רעש

שלום רב, השכנים בדירה מעלינו נוהגים להקים רעש בשעות בוקר מוקדמות, לרבות ביום שישי, ונתלים בחוק עזר עירוני אשר לטענתם אוסר על רעשים רק בשעות 2300-0600. הרעשים אשר נשמעים מדירתם אינם נזכרים ספציפית בחוק זה. בנוסף, בחוק כתוב כי אין הוא גורע מחוקים אחרים (כגון החוק למניעת מפגעים האוסר על רעשים דומים עד השעה 0700) אלא יכול רק להוסיף עליהם. הרעשים הללו מפריעים את שנתנו ומשבשים את כל שגרת יומנו, גם בסופי שבוע. משניסינו לבקש מהם בנימוס לדחות את הפעילות הגורמת לרעש לשעה סבירה יותר, נתקלנו בעלבונות בוטים, בהצהרה שיפריעו לנו ככל העולה על רוחם ואף ברעשים עזים משהיו בעבר, אשר ניכר כי נעשו מתוך נקמנות לשמה. כיצד לדעתך ניתן לפעול, ואילו ראיות יש לאסוף? האם ניתן לפעול גם אם הרעשים הנוצרים אינם עונים על הקריטריונים הקבועים בתקנות ל"רעש לא סביר"? והאם התנהגותם עולה כדי הטרדה מאיימת? תודה.

החשמן מאידנבורו

לעידו. במידה ותקרא בפורומים ברשת כמו פורום זה. סכסוכי שכנים תוכל להבין שאסור לך להיות בצד הפסיבי ויש דברים חוקיים שמותר לעשות שאין בהם עבירה בשעות מותרות. עד שימאס להם להרעיש לך. ובתנאי שזה על פי החוק ובשעות מותרות. נראה שעם סוג כזה של אנשים הדבר הגרוע ביותר זה להיות מגיב פסיבי. עליך ליטול את היוזמה שתגרום להם שירצו שזה יפסק. העקרון פה נטילת יוזמה ולא להיות מגיב. זה העיקר. עליך להבין שבשעות שאת חווה שקט מהם זה השעות שהם נחים וצוברים כח כשי להפריע לך. זה הרמז. על תתפנק על הזמן הזה כאילו זו מץנה אלא זה הזמן בו תורך. הבנת? ובתנאי שזה בשעות חוקיות.

איתן

בעיה דומה, זה לא יעזור. מדובר באנשים מהסוג שנקרא...קקה....אלה אנשים שככל שתסביר יעשו יותר גרוע. שבדרך כלל זה זוגות שיש בינם לבין עצמם סכסוכים אישיים. למשל האישה לא מרוצה שבעלה לא עוזר לה עם הילדים והיא נוקמת בו בשקט כמו רעש ב6 בהוקר כדי שהוא או הילדים יתעוררו. זה בעיות של הפרעה נפשית. תנסה לא לדבר לא להגיב שבוע ויותר. מה שתגלה שברגע שאתה לא נאבק איתם, תוכל להעביר את המיקוד אליהם פנימה. מה שיתגלה זה מריבות פנימיות בין בני הזוג. זה הוכח בהרבה מקרים כאלה. בהנחה שלא מדובר באישה עם הפרעה אובססיבית קומפולסיבית זה הסוג השני של ההסבר ולזה אין פתרון. ההיפך ככל שתגיב זה מגרה את ההפרעה יותר להפריע. שנית אין שום פתרון משפטי לנושא עליך לשכוח מהאפשרות המשפטית חוקית. מה שכן שמעתי מקרה כזה שאיש מקצוע הציע לבצע בשעות החוקיות בלבד מתקפה אינטנסיבית של רעש המותר בחוק עד 11 בלילה ומ6 בבוקר. כך שלא מותיר להם מרוןח מנוחה במשך היום כל השבוע רצוף. זה בדרך כלל עובד לתקופה מסוימת. זה סוג של אנשים אגןאיסטים..קקה-.כבר אמרנו?

עו"ד גיא הרקשקוביץ

עידו שלום, אם מדובר ברעש בלתי סביר שחוזר על עצמו, הרי שיכול וחוק עזר עירוני אינו ישמש טענתה הגנה לאותם השכנים. ללא קשר, אין מדובר בהטרדה מאיימת, אך אני ניתן לנקוט באמצעים משפטיים אחרים. אתה מוזמן ליצור איתנו קשר בדרכים המקובלות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום סכסוכי שכנים