טעות בפרמיה- תוספת מקצועית מוגזמת - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • כהן

    נשלח ע"יכהן 00:33, 8 במאי 2012

    שלום. אבקש עזרתך בצעדים שעלי לנקוט. ב-2001 רכשתי באמצעות סוכןביטוח חיים, מוות מתאונה ואי כושר. המקצוע שנרשם -מרכיב מבני מתכת. למעשה אני הייתי מרכיב מדפים לאיצטבאות וארונות דבר שאין בו כל סיכון. הסוכן מחק את הסעיף בהצעה שאני ממנה אותו לשלוחי. בנוסף החתים אותי על אישור לתוספת רפואית ללא הגבלה. כיום בדק חבר שלי את הפרמיות ונוכח שהתוספת גבוהה. 100% למוות מתאונה ו-150% לאי כושר.לדבריו גם בספר התוספות של החברות אין תוספת כזו. מעולם לא קיבלתי הודעה על שיעור התוספת. הסוכן נעלם. נמסר לי כי ברח לחו"ל. ב-3/2010 ביטחתי באותה חברה ביטוח סיעודי בסכום ש 10000 ש"ח לי ולאשתי. בהצעה ציינתי שאני מנהל כיום היות ומזה שבע שנים אינני עוסק בהרכבה. למרות שבדוח השנתי נרשם כי העיסוק הינו "מנהל" גם בפוליסות הסיעודיות וגם בפוליסת ביטוח חיים. נכון שלא הודעתי ספציפית לגבי פוליסת ביטוח חיים. עכשיו שאלותיי הן: א.אם אומנם התוספות היו שגויות האם החברה חייבת להחזיר את ההפרשים משנת 2001. ב.האם החברה לא מחוייבת להודיעני במכתב על התוספות. בפוליסה זה לא מצויין. ג. האם מגיע לי החזר התוספות מ-3/2010 . אני שוב מדגיש. בדוח החברה לסוף שנה נרשם בבירור כי העיסוק הינו מנהל. תודה על העזרה

    השב
  • 08:39, 8 במאי 2012

    כמובן, שהכוונה הייתה לתוספת מקצועית למרכיב מבני מתכת ולא תוספת רפואית כפי שכתבתי בטעות.
    תודה

    תגובה
  • 11:43, 8 במאי 2012

    כהן,
    טוב עשה הסוכן שמחק את הסעיף שבו אתה ממנה אותו לשלוח. כשהסוכן הוא שלוח של ברת הביטוח, התחייבות שלו כלפיך מחייבת את החברה, וזהו המצב העדיף למבוטחים.
    עליך לפנות לסוכן ביטוח שעוסק בתחום הפנסיוני, שנקרא כיום "משווק פנסיוני", להעביר אליו את הטיפול בפוליסות, ולבצע דרכו את השינויים הדרושים בפוליסות, ובכלל זאת הפחתת הפרמיה בהתאם לעיסוק, אם אכן שינוי הגדרת העיסוק מצדיקה הפחתה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.