החזר בגין ביטוח רכב בחו"ל - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • עופר

    נשלח ע"יעופר 15:52, 1 בספטמבר 2014

    הזמנתי רכב לרומניה בסוכנות ישראלית carrent. באותו המעמד הסוכן מכר לי גם ביטוח מלא לרכב לתקופת ההשכרה בחו"ל. קיבלתי מהם 2 מיילים שונים: אחד - אישור עבור ההשכרה ואחד - פוליסה עבור הביטוח עם תקופת הימים הרלוונטית. לאחר מספר ימים ביטלתי את הזמנת הרכב מכיוון שדרך חברת ההשכרה הרומנית עצמה היה זול בהרבה. בהתאמה קיבלתי החזר על ההזמנה. החברה הרומנית הציעה לי לעשות דרכה ביטוח, אך אמרתי להם שאני לא צריך וגם הראיתי את הביטוח התקף שעשו לי בארץ. קרתה לי שם תאונה וחברת ההשכרה השאירה אצלה את הערבות בסך 400 אירו והעבירה אלי את כל המסמכים על מנת לתבוע את חברת הביטוח בישראל. להפתעתי, בסוכנות carrent אמרו לי שמכיוון שביטלתי את הזמנת הרכב אצלם, אני כלל לא קשור אליהם, וזאת למרות שעל הביטוח שעשיתי דרכם לא קיבלתי כל ביטול וגם לא החזר כספי וזה גם לא צויין באף מקום. הייתי בטוח שמדובר ב- 2 מוצרים שונים שאחד מהם ביטלתי ואת השני לא. הסוכן שלהם טוען שזו טעות אנוש שלא קיבלתי את ההחזר עבור הביטוח ואני יקבל אותו חזרה, 60 אירו. האם אני צודק ויש כאן קייס לתביעות קטנות?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    17:26, 1 בספטמבר 2014

    זה לא כל כך פשוט. ייתכן שבהתנהלות נכונה תוכל לקבל לפחות חלק מהכסף. במילים אחרות - אתה לא לגמרי צודק....

    תגובה
  • 19:41, 1 בספטמבר 2014

    תודה על התשובה המהירה.
    מה הכוונה בהתנהלות נכונה? האם לא מדובר ברשלנות של חברת ההשכרה? האם לא היו צריכים להודיע לי על ביטול הביטוח ועל החזר כספי של הביטוח? למה הייתי צריך לנחש את זה לבד לאחר שלא הודיעו לי על כך ואף לא קיבלתי החזר על הביטוח?
    הרי אם הייתי יודע שהביטוח בוטל, בוודאי שהייתי עושה את הביטוח מחדש בחברת ההשכרה המקומית.

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    05:47, 2 בספטמבר 2014

    זו הכוונה ב"התנהלות נכונה". אתה צריך לדעת להעלות את הטענה הנכונה, ולזכור, בין היתר, שאם היתה התרשלות, נניח של חברת ההשכרה, זה לא גורם לחברת הביטוח להיות חייבת לשלם לך. ייתכן שהתביעה היא נגד חברת ההשכרה. אם אין ביטוח - אז אין ביטוח, וצריך לחשוב מי האחראי לכך. ייתכן שתימצא שגם אתה קצת אחראי. בקיצור - התביעה שלך אינה טריוויאלית

    תגובה
  • 15:33, 2 בספטמבר 2014

    העניין הוא שאין כאן חברת ביטוח בתמונה. הסתבר לי שהפוליסה שקיבלתי היא ישירות של חברת ההשכרה carrent, כלומר למרות שהם קוראים לזה פוליסת ביטוח, זהו למעשה סוג של שירות ביטוחי (בתשלום כמובן) והם בעצם ערבים מהכסף שלהם לביטוח ביטול השתתפות עצמית עבור הרכבים שהם משכירים.
    הבנתי מסוכן ביטוח ששאלתי אותו שכך עושות הרבה חברות השכרת רכב לחו"ל.
    אבל עדיין, אותי כלקוח, לא אמור לעניין מי בפועל מבטח אותי, האם חברת ההשכרה עצמה או שהם מעבירים את זה לחברת ביטוח, כי זה באמת לא מובן כך מהפוליסה שקיבלתי מהם.
    ולפי זה, אני בכל זאת רוצה לדעת האם יש לי כאן קייס בתביעות קטנות? האם זו רשלנות שלהם שהם לא הודיעו לי על ביטול הביטוח ולא החזירו לי את הכסף עבור הביטוח, או שאני הייתי אמור לנחש את זה שהביטוח הזה כפוף אך ורק להזמנה דרכם?
    האם זה יכול להיות קשור גם למפקח על הביטוח או שזה לא קשור כלל?

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:35, 2 בספטמבר 2014

    אם אין חברת ביטוח - אין מה לפנות למפקח על הביטוח. אם החברה היא זו שכגם "מבטחת" והיא התרשלה בכך שלא הודיעה לך, יש לך טענה טובה כנגדם. מצד שני, אם השירות הזה לא נחזה להיות ביטוח אלא שירות של החברה, אז ברגע שויתרת על ההתקשרות איתה, אין לך את תוספת השירות הזו. לכך התכוונתי כשאמרתי שצריך להתנהל נכון, ואם יורשה לי, גם בזהירות, כדי לקבל את הכסף. מכאן אתה חייב לגשת עם כל הפרטים למי שתרצה על מנת שהוא ייתן לך תשובות יותר פרטניות שיתאימו למקרה הספציפי שלך

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.