מות מוטב ליפני עמית . - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שרון

    נשלח ע"ישרון 19:36, 18 בנובמבר 2014

    שלום .ציטוט מתקנון חב׳ הביטוח . נפטר מוטב לפני מות עמית ולא ניתנה הוראת העמית בעת היותו בחיים , מה יעשה בחלקו של המוטב, יחשב הדבר כאילו מעולם לא ניתנה הוראת מוטבים לטובת המוטב שנפטר והחברה תשלם את הסכומים העומדים לזכותו של הנהנה שנפטר לנהנים הנותרים בהתאם לחלקם היחסי בכלל הסכומים . מדובר רק בכספי ביטוח בגין פטירה , ( כספי פיצויים ינתנו עפ׳ חוק פיצוי פיטורין) לא היה שינוי מוטבים ולא נישלחה הודעה על שינוי מוטבים ולא ניכתבה צוואה . 1.המוטב רווק נפטר ליפני העמית גם הוא רווק. 2. חברת הביטוח העבירה תשלום למוטבים . 3 כספי מוטב נוסף (שנפטר ליפני העמית ) הועברו למוטב אחר מכוח צוו קיום צוואה שהייתה ברשותו ובא מוריש הנפטר את כספי הביטוח שלו מביטוחיו השונים. 4.העובדה שמנוח (מוטב ) מצווה כספי ביטוח שלו בצוואתו , אינה הופכת אותו למוטב על מוטב . 5 .ידוע עפ׳ חוק הירושה שמוטבים גוברים על צוואה . שאלה לליבת המקרה .? האים פעלה נכון חב׳ הביטוח שהעבירה למוטב תשלום כפול . או שהייתה צריכה לפעול לחלוקת הסכום שנותר ולחלקו בחלקים שווים. אודה לך על תשובתך .

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    05:36, 19 בנובמבר 2014

    תקנון הביטוח מורה על חלוקה במקרה שהמנוח לא השאיר הוראה בעודו בחיים. אם הוא השאיר הוראה בצוואה, אזי זוהי הוראה שהוא נתן בעודו בחיים. לכן, אם מת המוטב, כלומר - ההוראה לגביו בטלה, ויש הוראה בצוואה שלא צריכה לגבור על מוטב, כי אין מוטב, אזי ההוראה של הצוואה נכנסת לתוקף. לכן, אם הבנתי נכון את השאלה, חברת הביטוח לא טעתה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.