שאלה בנושא ביטוח פוליסה ע"י סוכנות הביטוח. - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • רועי

    נשלח ע"ירועי 19:48, 5 בינואר 2015

    שלום רב, עד לפני כארבעה חודשים עבדתי בחברת בזק. כהטבה לעובדי בזק, ביטחנו את רכבינו באמצעות חברת ביטוח צ.ב.ר אשר נבחרה ע"י וועד העובדים לחברה שתבטח את העובדים בביטוח קולקטיב. במהלך ארבעת השנים האחרונות בוטח רכבי בחברה זו בביטוח חובה ומקיף (מחירים זולים משמעותית). לא היה לי הצורך לחדש בכל שנה את הביטוח מאחר והביטוח חודש אוטומטית וכ"א שלי חוייב. למעו האמת, לא שמתי לב ב 2014 באם קיבלתי את טפסי הביטוחים או לא. מאחר וסיימתי עבודתי בחברה, התקשרתי לחברת ביטוח אחרת לקבל הצעת מחיר לביטוחי הרכב. אחד מבקשות החברה היה להמציא את טפסי הביטוח בשלוש השנים האחרונות לבדיקת העדר תביעות. מסתבר שבשנת 2014 בוטלה לי פוליסת הביטוח (חובה + מקיף) ע"י צ.ב.ר ללא ידיעתי. משיחת טלפון עם נציגת החברה, אמרה לי כי רשום במחשב "הסרה", משמע: ביטול הפוליסה על ידי. השאלה היא: האם חוקי מחברת הביטוח לבטל הביטוחים מבלי מכתב מצידי וחתימה אודות הביטול ? אודה לתשובתכם, רועי

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:04, 6 בינואר 2015

    ביטוח רכב מתחדש כל שנה. לחברת הביטוח אסור לחדש אותו בלי לקבל הסכמה ממך. את צריכה להחזיק גם תעודת ביטוח בידייך, ולכן הטענה שלא שמת לב, היא טענה בעייתית. אם היה תופס אותך שוטר ומבקש את תעודת הביטוח, הטענה לא היתה מתקבלת. מצד שני, אם כתוב להם שאת ביקשת לבטל את הביטוח, הם חייבים להראות אסמכתא לכך. לסיכום: אי חידוש וביטול הם שני דברים שונים. ביטול מחייב חתימה, ואי חידוש הוא תוצאה של שתיקה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.