גניבת פלאפון - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אלי

    נשלח ע"יאלי 11:40, 13 בפברואר 2016

    שלום רב! נגנב לי הפלאפון במקום העבודה ב-8/2/16 בשעות הבוקר כאשר הנחתי אותו על השולחן בחדר הלבשה שלי , לפי מצלמות המעכב שיש בחוץ 3 אנשים נכנסו לחדר אחרי ורק אחד מהם נכנס ויצא והשניים האחרים נכנסו לחדר ולא יצאו ממנו עד שאני הגעתי כמה שניות אחריהם. לפי החשדות שלי אמרתי לבעלת המפעל שהחשוד הראשון הוא שלפי דעתי הוא החשוד המרכזי כי עובד חדש בתפקיד מנהל המחסנים במפעל והשניים האחרים עובדים איתי כבר שנתיים. בתאריכים 9-10/2/16 יומיים חקירה של בעלת המפעל היא קבעה שמבחינתה היא לא יודעת מי הגנב. החשוד המרכזי לא הגיעה לעבודה בתאריך 10/2/16 ואולם השניים האחרים היו בעבודה ולאחר העבודה הודעתי לבעלת המפעל שאני הולך להגיש תלונה במשטרה ואכן עשיתי כך. וביום שלמחרת בתאריך 11/2/16 בסביבות השעה השעה 14:00 החשוד המרכזי החזיר לי את הפלאפון ולטענתו הוא מצא אותו במחסן השני לא במחסן שאני עובד ואפילו לא קרוב לחדר ההלבשה , החשוד טוען בזמן שנפל לו העט מתחת למשטח עץ והוא התכופף לחפש אותו ופתאום הוא מצא את המכשיר. חשוב לציין שהמכשיר חזר אליי כמו חדש (איפסו את כל המכשיר והורידו לי את המגן זכוכית) ובנוסף לכך קניתי כבר מכשיר חדש יומים לאחר הגניבה. מה עושים? אם הוא נמצא אשם ומקבל האזהרה אני יכול לתבוע אותו על עוגמת נפש? ועל הוצאה כספית לרכישת מכשיר חדש?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:42, 14 בפברואר 2016

    צר לי לאכזב אותך. המשטרה אפילו לא תחקור. בעוד כמה ימים / חודשים תקבל הודעה על סגירת התיק מחוסר עניין לציבור. התביעה שלך נגדו אולי תתקבל ואולי לא, אבל הפיצוי שתקבל, אם תזכה, יהיה כזה שתשאל את עצמך בשביל מה התחלת את כל התהליך הזה. רכז את מאמציך בשכנוע הבוסים לפטר אותו כי גנב הוא גנב. ואם היום הוא החזיר, מחר הוא יגנוב ולא יחזיר.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.