נזק מים משכן והפעלת ביטוח דירה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שמואל

    נשלח ע"ישמואל 21:29, 22 בפברואר 2016

    שלום, לפני ימים אחדים גילינו שלולית במרפסת השירות. כאשר עקבתי אחר המים גיליתי שהמים נוזלים מתוך שקע החשמל (!) שמאחורי המכונת כביסה. כמו כן החלה רטיבות בתקרה של מרפסת השירות והשירותים. הפעלתי את ביטוח הדירה שלי, ובעל המקצוע שהגיע כצפוי אמר כי זה מגיע מתוך נזילה מהשכן למעלה. דיברתי עם בעל הדירה שמעלי וקיבלתי תשובות לקוניות בסגנון של "אני לא רואה אצלי נזילה", ובהמשך הועיל בטובו להסכים לקפוץ לבדוק מה קורה עוד יומיים שלושה. כאמור הנזילה היא היישר לתוך קו החשמל (אינני חשמלאי אבל זה נשמע דיי מסוכן...) אשמח להסברים כיצד עליי להתנהל מול חברת הביטוח שנכון לעכשיו זרקו את הכדור לשכן, וכמובן מול השכן שלא נראה שהוא שש לבצע תיקונים. כמובן שהאינטרס שלי הוא לתקן כמה שיותר מהר. אינני יודע מה נפח הנזק הנגרם מנזילת מים היישר לקו החשמל, והביטוח לא שלחו אפילו חשמלאי. (האינסטלטור אמר ברגע שמתקנים את הנזילה אפשר להשתמש בחשמל, למרות שכל רטוב שם...) תודה!

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    07:15, 23 בפברואר 2016

    הדרך הכי מהירה היא לשכנע את השכן להפעיל את הביטוח שלו. ייתכן אפילו שתגלה שהאינסטלטור הוא אותו אחד כי הוא קשור דרך החברה שלו עם כמה חברות ביטוח. אם הוא לא פועל, תצטרכו לגשת למפקח על הבתים המשותפים בתביעה כנגדו. בכל מקרה, הייתי מאוד ממליץ לנתק את קו החשמל הזה לאלתר. עדיף לכבז עם כבל מאריך משקע אחר מאשר להתחשמל...

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.