לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שלמה

אחורים קבועים של האבא בהחזרת הילדים בתום זמני השהות איתו ע"פ הסדרי הראייה

יש לי ילדים בגילאי מעון וגן. האבא איננו שבע רצון מהסדרי הראייה ולכן הוא באופן מכוון מאחר בקביעות בהחזרת הילדים. האחורים הם לכל הפחות של חצי שעה ומגיעים עד לשעתיים. הדבר גם פוגע בילדים, שכן בשל כך הם הולכים לישון בשעות לא סבירות לגילם. פקידת הסעד אומרת שבמקרה שלנו אין לה כרגע מה לעשות בעניין. אלו כלים נוספים עומדים לרשותי כדי לעצור את התופעה, ולחייב את האבא להחזיר את הילדים בזמן שקבע בית המשפט ופקידת הסעד?

עו"ד הילה בורנשטיין

בוקר טוב תשובתה של פקידת הסעד תמוהה בעיני. כאשר נקבעו זמני שהות (הסדרי ראיה) לילדים בהחלטה של בית המשפט סטייה מהם מהווה הפרה - ובייחוד כשמדובר בעניין של קבע ולא באיחור מקרי ועל פקידת הסעד להבהיר עניין זה לאב. מומלץ לתעד את האיחורים ולפנות לבית המשפט בבקשה דחופה בעניין ההפרות המתמשכות של האב והטלת הוצאות/קנסות על האב ככל שלא ישנה את התנהלותו.

שלמה

תודה רבה על התשובה. ברצוני להוסיף שבשל המצב הכלכלי של האב, כנראה שקנסות וסנקציות כלכליות לא יכולים להוות איום לגביו. האם יש אפשרות לבקש בבית המשפט לצמצם את ימי השהות אצלו, שכן כרגע, העובדה שהוא מחזיר את הילדים פעמיים בשבוע מאוד מאוחר, משבשת לילדים את כל השבוע. דבר נוסף: האם פנייה למשטרה (דבר שאעשה ממש בלית ברירה) יכולה לסייע לי? מה כוחה של המשטרה בעניין, כאשר הוא מחזיר את הילדים כל פעם, אך עושה זאת הרבה אחרי השעה שנקבעה לו?

עו"ד הילה בורנשטיין

שלום, לטעמי צמצום הזמני השהות (הסדרי הראייה) של הקטינים לא יעזור - כיוון שהאב יאחר גם אם זמני השהות יצומצמו. בהחלט ניתן לפנות למשטרה משום שמדובר בהפרה של החלטת בית המשפט . מומלץ להגיש בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט ואפשר שביחידת הסיוע שליד בית המשפט יעזרו להגיע לפתרון מוסכם. בהצלחה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסדרי ראיה - משמורת, זמני שהות ואבהות