לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליאורה

הסכם הלוואה בין בני משפחה

שלום, קבלתי מאמי כחצי מליון ש"ח לרכישת דירה, שנרכשה על שמי ועל שם בעלי. ברצוני להסדיר בהסכם בעל תוקף משפטי את קבלת הכסף כהלוואה ולהבטיח את החזרת הכסף לאמי עם דרישתה הראשונה, במיוחד במקרה של גירושין או מוות של מי מאיתנו, חס וחלילה. אנחנו זוג צעיר ללא ילדים וללא רכוש אחר, ואין לנו צוואות או הסכם ממון. מה הדרך הטובה ביותר לטפל בעניין? תודה רבה מראש.

עו"ד סופי ספקטור

שלום ליאורה, הדרך הנכונה והבטוחה לשמור על הכסף הינה בעריכת הסכם הלוואה מול אמך וכן הסכם ממון שלך מול בעלך בו הנכם מתחייבים להחזיר לאמך את הכסף במידה והנכם חו"ח נפרדים או בקרות מקרה או ארוע מסוים אחר. כמובן גם בצוואה הנך יכולה לצוות על חלוקת העזבון על פי רצונך. שלושת פעולות אלו יגנו על כספי ההלואה שקבלת מאמך. אני ממליצה לפנות לעו"ד מומחה בתחום על מנת שיסביר לך בדיוק איך לעגן את הכספים בכל אחת מהדרכים שהמלצתי. תשובה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בהצלחה!

ליאורה

תודה רבה על תשובתך המהירה! איך מוגדר תחום עריכת דין המטפל בעניינים מסוג זה? כמה, בערך, יכול לעלות טיפול בנושא כזה? (מאות שקלים? אלפי שקלים?) כמה פגישות זה יכול לקחת? האם להסכם צריך אישור נוטריון? היכן ניתן לקבל המלצות על עורכי דין בתחום בירושלים? תודה רבה.

עו"ד סופי ספקטור

כל עורך דין העוסק בתחום דיני המעמד האישי (משפחה)יכול לעזור ולערוך את הנדרש. איני נוהגת להמליץ ולציין עלויות על גבי הפורום, אשמח אם תיצרי קשר עם משרדי ואוכל להנחות אותך. בברכה...

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכם ממון