לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רועי

סירוב פקיד האוכלוסין וההגירה לרשום "נשוי"

שלום רב הבוקר אני ובעלי הגענו לתור שנקבע מבעוד מועד לרשות האוכלוסין וההגירה לשכת ראש העין, הגענו עם תעודת נישואין מקורית, מתורגמת לאנגלית, עם חותמת אפוסטיל מקורית, שנינו הגענו פיזית ומן הסתם גם תעודות, תמונות, מכתבים, תלושים וכל שאר מסמכי מרכז חיים. הפקידה סירבה לרשום אותי כ"נשוי" מהנימוק השערורייתי של "בירור אימות הקשר" הכיצד זה יתכן שנוהלי משרד הפנים גורסים שאני עומד בקריטריונים מחד ובנוסף יש פסיקת עליון ומאידך הפקידה מנכסת לעצמה נהלים או תקנות חדשים? כבר נפסק הוחלט והותקן שלפקיד אין שיקול דעת בהנחה ובני הזוג עומדים בקריטריונים. מותר לפקיד להטיל דופי במהימנות התעודה או באמיתות החותמת אבל אל לה לערב בשר וחלב, מה הדין? והאם נהגה כשורה?

עו"ד יהושע פקס

רועי שלום, לפי הטיפול במתן מעמד לבן זוג הנשוי לאזרח ישראלי 5.2.0008 סעיף ד.1.ה.2 סטטוס "בבירור" מוגבל לתקופה של עד חצי שנה. ולאחריה הסטטוס יעודכן לנשוי באם הוכח כי הנישואים אמיתיים וכנים. בברכה, עו"ד יהושע פקס. מומחה להגירה, עלייה והסדרת מעמד בישראל.

רועי

שלום יהושע ותודה על המענה, מתוך תשובתך "הטיפול במתן מעמד לבן זוג הנשוי לאזרח ישראלי" זה לא מה ששאלתי, שאלתי מדוע אני (האזרח הישראלי) לא מקבל מייד סטטוס נשוי בתעודת הזהות? לגבי האזרח הלא ישראלי ברור ואף מוצדק שיקח זמם, אבל אני אזרח ותושב ישראל שמציג תעודת נישואין חוקית - נקבע בנהלים ובפסיקה שלפקיד משרד הפנים אין שיקול דעת והוא לא יכול לערער על אמיתות הקשר אלא אך ורק על מקוריות התעודה. תודה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משרד הפנים