לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שרון

מבקשת אישור להבנתי

שלום רב אני לא מצליחה להבין...אנא תקנו אותי אם אני טועה: אם יש ברשותי מקלט אך אינני מחוברת לשום חברת כבלים ואין ברשותי שום ממיר מכל סוג שהוא אזי אני לא מחויבת בתשלום אגרת טלוויזיה? תודה רבה

חתול

מי שחייב באגרה הוא מי שיש ברשותו מקלט. מה זה מקלט? זה מכשיר שיכול לקלוט ולהציג ולךהשמיע את מה שנקלט. לא כל מכשיר טלוויזיה הוא מקלט. מאז יולי 2011 יש ק שידור דיגיטלי שנקרא גם DVB-T ולכן רק מכשיר שיש לו בתוכו מקלט ומפענח (ממיר) DVB-T נחשב מקלט. בנוסף הוחלט בבית המשפט גם נקבע על ידי בית המשפט העליון כי מערכת מכשירים המחוברים ביניהם ומאפשרת קבלת שידורים שמשודרים בשיטה כזו, גם היא תהיה בהגדרת "מקלט". לכן גם אם יש ממיר אחר כמו HOT או YES אז זה חיבור של כמה מכשירים שביחד מביאים למצב של הגדרת "מקלט". אבל אם אין כל מקלט - כלומר אין כל ממיר לא פנימי ולא חיצוני שמאפשר קבלת השידורים - אז אין חובת אגרה. מכשיר טלוויזיה שמשמש רק כמסך לשימושי מחשב או צפייה ב DVD או משמש כצג מערכת אבטחה ומצלמות וכו' - לא חייבים באגרה. אם יש ברשותך מכשיר אבל אין בו כל מפענח (ממיר) פנימי וגם אין כל ממיר חיצוני אחר מחובר, אז יש לך מכשיר ולא מקלט. האם מובן ההבדל בין "מקלט" לבין "מכשיר" ?

תמיר

אם אני מוציא מקלט dvbt שמו בנה בתוך הטלביזיה שלי ואין לי כל מקלט אחר אני פטור?

חתול

ואז מודיע להם שאין לך מקלט כהגדרתו בחוק ואין לך מפענח פנימי מובנה וגם לא ממיר חיצוני. שומר את אישור הטכנאי כל עוד המכשיר אצלך.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגרת טלויזיה רשות השידור