לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נוריאל

הצעה מיוחדת לשנה חדשה מרישות השידור

קבלתי מכתב כזה , לעולם לא קבלתי משהו מרשות השידור, יש לי מסך מחובר לרשת זאת לא דרישה תשלום , יותר נראת כמו מלכודת , האם אני צריך להתייחס ?? למסך אין טיונר דיגיטלי תודה

אני ואני

שלום מכובדים, גם אני קיבלתי את ה"הצעה המיוחדת" ומכל הפרסומים לא הבנתי משהו חשוב: יש לי טלויזיה בבית מזה שנתיים (מאז שנכנסתי לדירה) אבל אין לה ממיר פנימי וגם לא מחובר אליה ממיר חיצוני. מחובר אליה דיוידי והארדיסק שאני מוריד אליו סרטים באינטרנט. מעולם לא עדכנתי את רשות השידור שיש לי טלויזיה וגם לא עדכנתי אותם שאין לי ממיר. מה זה אומר עלי? אני צריך לשלם או לא? צריך לשלוח להם טופס פטור או לא? האם העובדה שלא עדכנתי אותם שיש לי טלויזיה אבל אין לי ממיר מקימה לי חובה לשלם? תודה רבה מראש!

חתול

זה מה שנקרא :מסע דייג". הם מנסים לדוג או לצוד קורבנות תמימים. אם אין לך אפשרות קליטה כלל למשל בטיונר פנימי או בעזרת ממיר חיצוני כמו ממיר של הוט, ממיר של יס או ממיר שידורי עידן+, הרי שאינך חייב בתשלום. מומלץ לרשום מכתב ולשלוח בדואר רשום עם אישור קבלה. במכתב לרשום שקיבלתם מכתב המציע לכם לכבוד השנה החחדשה לשלם את האגרה, אך אינכם מחזיקים במקלט מכל סוג שהוא או בכל הרכב שהוא, ואין לכם אפשרות לקלוט שידורי טלביזיה ולכן אינכם חייבים באגרה. לציין כי אתם מבקשים לראות במכתב זה הצהרה על היעדר מקלט. לשלוח בדואר רשום עם אישור קבלה ולשמור העתק ואת אישור הקבלה לפחות 7 שנים.

נוריאל

בדקתי אצל שכן כי רשום 356 במקום 467 , קצב מספרים מוזר הגרה היא 356 אז למה במקום 467 דבר שני השנה נגמרת בעוד 3 חודשים , למה להציעה על שנה שלמה לא הייתי לקוח של הוט או יס לעולם ואין לי ממיר עידן+ הכל באינטרנט ובHD אמיתי העניין הוא עצם התגובה שלי יכולה לגרור לזה שיבואו לביקור ולמרות שהמסך לא קולט שידורים דיגיטלים הם יחליטו שיש בו פוטנציל בדיוק כמו שאומרים למי שקונה מסך מחשב , גם רשום בו מספר לקוח , ואם משלם , למרות מה שרשום שם שלא יידרשו קנסות או חובות עבר , הם כן יכולים ופה הדבר המזור השני אם היה לי איזה חוב כלשהו מהעבר , לא היו צריכים לפנות אלי עם החוב הזה לפני שמציעים לפתוח דף חדש כלשהו בגלל זה השאלה האם להתייחס בכלל לעולם לא קיבלתי

חתול

הם מציעים לשנה כי מחפשים מי ישלם לכל השנה ובזה יצהיר על עצמו שהוא חייב להם. כל מי שמצהיר על היעדר מקלט אפשר שיבואו אליו לבדוק. יש החלטת פשרה שקיבלה אישור בית המשפט בעקבות תובענה יצוגית שהגיש עו"ד פינק מירושלים, בה התחייבה הרשות שלא לדרוש אגרה ממי שאין לו ממיר דיגיטלי המאפשר קליטת שידורים. זה כיוון שהחוק דורש תשלום אגרה בגין אחזקת מקלט ולא בגין אחזקת מכשיר. כך שמכשיר כשלעצמו שאינו יכול להיות מקלט (קליטת שידור, בין אם בעצמו ובין אם בעזרת ממיר חיצוני) אינו מחוייב באגרה. הם יכולים להחליט מה שרוצים ולפעמים הם באמת מחליטים שרירותית בניגוד לחוק כאחרון עברייני משפחות הפשע. אבל כאשר שולחים להם הודעה על תביעה נגדם וגם מתלוננים אצל מבקר המדינה הם די מתקפלים. אם אין לך חובות מהעבר אז מה הבעיה?

נוריאל

ממש לא , נותנים להבין בכתוב שמחיר האגרה 467 שזה ראשית לא נכון ואם זה שקר אז גם השורה שבה מובטח מה שרשמו לפי ההגיון בעוד חודש , אם אני חייב תשלום כלשהו ישלח אלי דרישת תשלום ולא ״הצעה״ שלא מפורסמת קודם בעיתונות וכו כמו שהמשטרה עושה כשרוצה לקבל נשק וכו איך שאומרים ״ שב בשקט ותשתוק)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגרת טלויזיה רשות השידור