zap group mishpati logo

בקשה לייצוגית: מתכות מסוכנות באומגה 3

ע"פ הנטען בבקשה, תוסף המזון מכיל מתכות מסוכנות. הצרכנים הוטעו ולא ידעו על כך. הפיצוי שנתבע: 1.97 מיליארד דולר

מאת: מערכת משפטי
27.10.11
תאריך עדכון: 31.05.18
3 דק'
בקשה לייצוגית: מתכות מסוכנות באומגה 3

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה לאחרונה בקשה לאישור  תובענה ייצוגית נגד 16 חברות המשווקות, מייצרות ומפיצות את תוסף המזון אומגה 3, כולל אומגה 3 לנשים בהריון וילדים.
בין החברות הנתבעות ניתן למנות את: סולגאר, נוטרה, מדיטרנד, מכבי שירותי בריאות, טעם טבע ועוד.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות ייצוגיות

התביעה הוגשה על סך של כ- 1.97 מיליארד דולר בשל הטעיה צרכנית. ע"פ הנטען בבקשה, החברות הנתבעות הפרו סטנדרטים רפואיים צרכניים בסיסיים כאשר ייצרו/שווקו/הפיצו אומגה 3 ללא פירוט והודעה לקהל הצרכנים על הימצאות מתכות שונות כולל מתכות כבדות בתוך המוצרים הנמכרים. ע"פ הטענה, ישנה סכנה של ממש בעת צריכת המוצרים בבליעת מתכות המסכנות את הבריאות.

עוה"ד: "הבקשה הינה בעלת חשיבות צרכנית מהמעלה הראשונה"
" קיומן של מתכות במוצרים הנמכרים הינו בניגוד להוראות החוק השונות וללא כל הסכמה מדעת של המבקש ושאר חברי הקבוצה כנדרש על פי החוק בעת רכישת המוצר וצריכתו. הבקשה הינה בעלת חשיבות צרכנית וכללית מן המעלה הראשונה ויתכן ואף בעל השלכות מרחיקות לכת הרבה מעבר לכך", נכתב בבקשה אשר הוגשה ע"י עוה"ד טל לביא וחגית חופי.

ע"פ הנטען בבקשה, נטילת מתכות אף במינונים נמוכים מצטברת בגוף האדם. מדובר בחומרים שאינם מתעכלים ו/או נמסים ו/או נפלטים מגוף האדם, ולמעשה הדבר גורם להרעלות ופגיעות בבריאות הגוף.

בבקשה צוין, כי כלל ציבור הלקוחות ו/או הצרכנים ו/או היועצים הרפואיים לרבות הרוקחים בבתי המקרחת השונים לא עודכנו בכל דרך שהיא על ידי מי מהמשיבות על קיומן של מתכות רעילות המצויות במוצר אומגה 3 לא בדרך של פירוט על גבי המוצרים ו/או ולא בדרך של פירוט באתרי האינטרנט של מי מהמשיבות.
"על גבי המוצרים של מי מהמשיבות אין כל סימון מכל סוג שהוא כי קיימות במוצר מתכות, נהפוך הוא, המשיבות ביחד ולחוד אף מתהדרות בסיסמאות על גבי המוצרים כ נטול מתכות !!!!! ו/או אין כל חשש להמצאות –מתכות !!!", הודגש בבקשה.

הטעיה צרכנית מתמשכת
בבקשה נטען, כי המשיבות מפרות גם את הוראת סעיף 4 לחוק הגנת הצרכן אשר כותרתו " חובת גילוי לצרכן ", אשר קובע חובת גילוי פוזיטיבית . כמו-כן המשיבות מפרות את סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן אשר כותרתו "סימון טובין ואריזתם" לפיו על העוסק לציין על גבי האריזה את כמות המצרך ופירוט חומרי היסוד שמהם הוא מורכב.  בכך שהמשיבות לא מציינות על גבי האריזה כי המוצר מכיל מתכות ו/ או לא מפרטות את סוגי המתכות המצויים, הן בוחרות להתעלם באופן מובהק ובוטה מהוראות החוק, כך נטען. " אין עוררין כי עסקינן בהטעיה צרכנית מתמשכת כלפי כלל לקוחותיה הרבים הפזורים בכל רחבי הארץ", כאמור בבקשה.

במסגרת הסעדים שפורטו בבקשה, נתבע פיצוי בסך של כ-1.97 מיליארד דולר וכן  הפסקה מיידית של מכירת המוצרים תוך הסתרת המידע.

(ת.צ. 28715-10-11 חנן עתיר נ' סולגאר ישראל ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה