zap group mishpati logo

חוק גרוניס אושר לקריאה שנייה ושלישית

החוק יסלול את דרכו של שופט, שנותרו לו פחות מ-3 שנות כהונה עד פרישתו לגמלאות, לכהן כנשיא ביהמ"ש העליון

מאת: מערכת משפטי
28.11.11
תאריך עדכון: 25.01.16
2 דק'
חוק גרוניס אושר לקריאה שנייה ושלישית

 הצעת חוק בתי המשפט של חבר הכנסת יעקב כץ, לפיה תבוטל הוראת החוק הקובעת כי לא ימונה נשיא או משנה לנשיא בית המשפט העליון ונשיא או משנה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, אם לא נותרו לו שלוש שנות כהונה לפחות בטרם יציאתו לקצבה, אושרה ב-28.11.2011 לקריאה שנייה ושלישית.

החוק, לכשיאושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, יסלול את דרכו של שופט, אשר נותרו לו פחות מ-3 שנות כהונה עד פרישתו לגמלאות לכהן כנשיא בית המשפט העליון. החוק יחול גם על תפקיד נשיא בית הדין הארצי לעבודה.

ועדת חוקה הפסיקה את הדיון בחוק בשבוע שעבר, לאור הסתייגותו של ח"כ חנא סוייד שביקש להחיל את החוק גם על נשיאי בתי המשפט השלום והמחוזי. ח"כ יואל חסון טען, כי מדובר בנושא חדש וכי לא ניתן לדון בנושא חדש, שלא עלה לדיון בשלבים המוקדים של הדיונים בהצעת החוק. חסון תבע לעצור את הדיון עד אשר ועדת הכנסת תדון ותחליט האם הנושא חדש.

ועדת הכנסת דנה והחליטה כי ההצעה מהווה נושא חדש ועל כן לא ניתן להכניס את הצעת ח"כ סוייד כהסתייגות לחוק. בשל התארכות הדיון ובקשת הרוויזיה, נמנע מהועדה להמשיך ולדון בחוק.

כאמור, הועדה סיימה ב-28.11.2011 את הדיון בחוק, דחתה שורה של הסתייגויות לחוק שהוצעו ע"י חברי הכנסת מהאופוזיציה, ואישרה את הצעת החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, בתמיכת 4 חברי כנסת והתנגדות 3 ח"כים.

עוד בנושא:

חוק גרוניס - מהו?

לקריאת הידיעה הקודמת בנושא

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה