zap group mishpati logo

אושר בקריאה ראשונה: הארכת תקופת ההתיישנות לתביעה בגין הטרדה מינית משלוש לארבע שנים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק למניעת הטרדה מינית (תיקון מס' 7) (הארכת תקופת ההתיישנות), התשע"ב-2012, של הח"כית ציפי חוטובלי (הליכוד)

מאת: מערכת משפטי
15.01.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר בקריאה ראשונה: הארכת תקופת ההתיישנות לתביעה בגין הטרדה מינית משלוש לארבע שנים

לפי הצעת החוק, תושווה תקופת ההתיישנות של תובענות אזרחיות לפי החוק למניעת הטרדה מינית לתקופת ההתיישנות הכללית, והיא תעמוד על ארבע שנים במקום שלוש הקבועות כיום. הצעת החוק המקורית ביקשה להאריך את ההתיישנות לשבע שנים, אולם משרד המשפטים הסכים להארכה של ארבע שנים בלבד.

התיישנות כמו בתביעה אזרחית

בדיון שקיימה הוועדה לקידום מעמד האישה, להכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה, אמרה יוזמת החוק ויו"ר הוועדה, חברת הכנסת חוטובלי: "חשבתי שנכון יהיה שההתיישנות על הטרדה מינית תהיה כמו בתביעה אזרחית, 7 שנים, אך משרד המשפטים התנגד, והסכים רק להארכת ההתיישנות משלוש שנים לארבע. אני מאמינה שמהפכה אפשר ליצור גם בשלבים, ושמחה להעביר את הצעת החוק גם במתכונת עליה הושגה הסכמה".

מהצד השני של הדברים - אחדות החקיקה

תמר קלהורה ממשרד המשפטים אמרה, כי: "בשם עיקרון אחדות החקיקה, אנו סבורים שההתיישנות האזרחית הכללית הקבועה היום בחוק – שבע שנים – ארוכה מדי, הן לתביעות חוזיות והן לנזקי גוף. כשהקודקס האזרחי יעבור, הכול ישונה לארבע שנות התיישנות. זו התקופה הראויה, ולכן הסכמנו לתמוך בהארכת תקופת ההתיישנות של הטרדה מינית לארבע שנים.

אני לא חושבת שיש בעיה של התיישנות. אני מכירה היטב את הפסיקה בדיני נזיקין. כל הדיון הזה יוצא מנקודת הנחה שאני כופרת בה. יש בישראל בעיה קשה של הטרדה מינית, אבל יש גם בעיה שאינה מיוחדת לעבירות מין והיא שאנשים שיש להם עילת תביעה אינם תובעים. דיני ההתיישנות לא יפתרו את הבעיה".

חברת הכנסת חוטובלי הוסיפה, כי: "תקופת ההתיישנות הקבועה היום בחוק, של 3 שנים מוזרה עד תמוהה. בכל נושא אפשר לתבוע במשך 7 שנים. האם נפש האישה פחות חשובה מנזק לרכוש? ...החברה מתייחסת בחשדנות לנאנסת, ו50% מהציבור לא מאמין לבית המשפט אפילו לאחר הרשעה. זה מזעזע, ומסביר למה צריך לאפשר לאישה טווח זמן סביר להתחלת ההליך".

7 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדה קידום מעמד האישה להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

עוד בנושא:

תביעה בגין הטרדה מינית - מדריך

הטרדה מינית בעבודה - שאלות גולשים ותשובות מומחי הפורום

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה