zap group mishpati logo

למה כדאי לערוך צוואה?

למנוע מלחמות יורשים, במקרה של גירושין, וכדי לא 'לתרום' לשלטונות המס - כל היתרונות בעריכת צוואה, לפניכם

מאת: עו"ד יהודה שוורץ
10.06.18
תאריך עדכון: 09.04.24
2 דק'
למה כדאי לערוך צוואה?

כשאדם עורך צוואה, הוא בעוצם קובע ליורשים, לאלה שאחריו, מה יקרה עם נכסיו ומי יקח מה.

במקרים כאלה עדיף ורצוי כדי למנוע את מלחמות היורשים לאחר מכן, במיוחד כשמדובר בעיזבון שכולל נכסים כמו בתים וכספים, כדאי מאוד שמי שעורך את הצוואה והמוריש יקבע מה הולך למי, ובכך ימנע בעצם כל מיני מלחמות עתידיות.

צוואה חשובה ונחוצה במקרים שאדם מתגרש, במקרים של פרק ב', במקרים שחס וחלילה נפטר יורש, ואז צריך לקבוע ולהחליט מה קורה בחלקו

גירושין ופרק ב'

כך לדוגמא, צוואה היא חשובה ונחוצה במקרים שאדם מתגרש, במקרים של פרק ב', במקרים שחס וחלילה נפטר יורש, ואז צריך לקבוע ולהחליט מה קורה בחלקו. 

חישוב מס

אפשר לערוך גם איזשהו חישוב מס נכון, שבמסגרתו לעת חלוקת הצוואה, אם יש בתים ואם יש כספים מעורבים ביחד, חישוב המס אמור לכלול את החלוקה הנכונה כך ששלטונות המס יהנו פחות מאותו רכוש, ומי שיהנה מזה הם אותם יורשים.

אפשר במסגרת הצוואה גם לקבוע תנאים, שאותו יורש לדוגמא, יקבל את חלקו בתנאים מסוימים, או תנאי אחר שבמסגרתו יורש לא יקבל את חלקו אם הוא לא ימלא אחר הוראה מסוימת של המצווה

תנאים בצוואה

אפשר במסגרת הצוואה גם לקבוע תנאים, שאותו יורש לדוגמא, יקבל את חלקו בתנאים מסוימים, או תנאי אחר שבמסגרתו יורש לא יקבל את חלקו אם הוא לא ימלא אחר הוראה מסוימת של המצווה. אין לשכוח שצוואה ניתן לבטל בכל עת, בכל שלב, אמנם בדרכים שקבועות בחוק, אבל אין פה שום מצב שהוא בלתי הפיך.         
עשיתם צוואה? מחר תוכלו לבטל אותה. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה