zap group mishpati logo

מדוע צחק השופט כשפגש את התובע על כיסא גלגלים וכיצד תביעת הונאה נחשפה על ידי משרד חקירות פרטי

הידעתם? אחת מכל ארבע תביעות ביטוח מקורה בהונאה. חברת הביטוח זקוקות לכן לשירותם של משרדי חקירות פרטיים כדי לגלות את ההונאות ובכך לחסוך את ההוצאות הכספיות הכבדות. סיפור שהיה כך היה

21.06.20
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
מדוע צחק השופט כשפגש את התובע על כיסא גלגלים וכיצד תביעת הונאה נחשפה על ידי משרד חקירות פרטי

מדי שנה מוגשות תביעות נגד חברת הביטוח בסכומי עתק של מעל מיליארד דולר. לפי הערכות, אחת מכל ארבע תביעות ביטוח מקורה בהונאה. חברת הביטוח מצידה תעשה כל שביכולתה כדי למזער את הנזק אך המשאבים שלה מוגבלים. הן זקוקות לשירותיהם של משרדי חקירות פרטיים כדי שיזהו את ההונאות ויחסכו את ההוצאות הכספיות הכבדות. 

אם מחשבים את סכומי העתק שחברת הביטוח מפסידה כל שנה בתביעת הונאה, אפשר להסיק כי השקעה בחקירה פרטית מחזירה את ההשקעה שלה בקלות

הצד השני של המטבע

נהוג לחשוב על חברות הביטוח שהן עושות חיים קשים ללקוחות תמימים. מובן שיש בכך מן האמת שכן הן עסק לכל דבר שדואג לאינטרסים שלו שעומדים בחישוב של רווח מול הפסד, אך יש עוד צד למטבע הזה. מדי שנה מוגשות תביעות כזב מבוימות במטרה להוציא כסף מחברות הביטוח וליהנות מתשלומים קבועים לכל החיים.

אין באמצעותה של חברת הביטוח לעמוד בקצב התביעות, בעיקר משום שרבות מהן מקורן בהונאה. כלומר, מדובר באדם שמביים אבדן כושר עבודה או נכות על מנת להרוויח כסף ״קל״ ולחיות ללא הצורך לעבוד, או לפחות לא באופן נראה לעין וחוקי.

במקום הזה משרדי החקירות נכנסים לפעולה מאחר והם מסוגלים לנהל חקירות מסובכות ולהביא תוצאות בשטח. נדרשת כאן מידה רבה של מקצועיות לנהל תיק הונאה מהרגע הראשון על מנת שהממצאים יהיו אותנטיים. לכן, מומלץ לפנות לחוקר פרטי כבר בפתיחתו של התיק ולא להתחיל את תהליך החקירה באופן עצמאי.

המחלקה בתוך חברות הביטוח שממונה על עבודת החקירות מכירה את הנתונים והאתגרים ולרוב מפעילה את החוקרים הפרטיים בתחילת התהליך. אם מחשבים את סכומי העתק שחברת הביטוח מפסידה כל שנה בתביעת הונאה, אפשר להסיק כי השקעה בחקירה פרטית מחזירה את ההשקעה שלה בקלות.

בשיחת כיסוי טלפונית התובע סיפר שהוא אדם חולה שנפגע מעבודתו ויש לו נהג פרטי שלוקח אותו לטיפולים הידרותרפיים כדי להקל על הכאבים שלו - ברקע נשמעו כבשים פועות

סיפור מקרה של הונאה - הרופא התעסוקתי התברר כקרוב משפחה של התובע

דוגמה לסיפור הונאה שטיפלתי בו לפני מספר חודשים בדרום הארץ ממחישה את המורכבות שחברת הביטוח מתמודדת איתה:

תושב יישוב בדואי, שעבד כמסגר בחברה גדולה, פנה לרופא תעסוקתי בגין אבדן כושר עבודה. כבר בתחילת החקירה התברר כי הרופא הוא קרוב משפחה של התובע. הרופא אישר כי התובע נפצע בגבו בעת שהרים מוט ברזל גדול ובכך איבד את כושר עבודתו לצמיתות.

התובע הגיש תביעה לחברת הביטוח בסכום חודשי של כ-8,000 שקל נטו. מדובר במקרה ייחודי שכן התובע לא נמצא בסביבתו ואיש מקרוביו לא מסר מידע בנוגע למיקומו. בשלב זה חברת הביטוח פנתה אלינו לבקשת חקירה.

בבדיקות רבות בשכונת מגוריו עלה כי הנדון לא נמצא בביתו אלא בחופשות ברחבי הארץ ואיש לא ידע למסור לנו מידע עליו. התקשרנו אליו ב״שיחת כיסוי״. בשיחה נשמע כי נמצא בשטח פתוח, אמר כי הוא אדם חולה שנפגע מעבודתו ויש לו נהג פרטי שלוקח אותו לטיפולים הידרותרפיים כדי להקל על הכאבים שלו. לאחר מספר ימים שוחחנו שוב עם התובע בכיסוי אחר ושוב נשמע בשטח פתוח וברקע כבשים פועות.

כעבור מספר ימים שוחחנו עם הנדון ואמרנו לו כי בכוונתנו לקנות ארבע כבשים לכבוד חג הפסח הקרוב. מתברר כי לתובע היתה זיקה לעסקי הצאן, היו ברשותו עשרות כבשים והוא התבודד בשטח שאיש לא ידע אותו מלבדו. פעם במספר חודשים הוא היה מגיע לביתו, ישן שם כשני לילות וחזר לשטח גידול הכבשים. כך היה מקבל כסף מהביטוח ובמקביל היה מוכר כבשים במזומן.

צוות ממשרד החקירות התמקם בתוך היער ותיעד את את התובע עובד בעבודה פיזית מאומצת. לאחר יום תיעוד מלא הוגש הדו"ח לעורכי הדין של חברת הביטוח

התובע ש"נפצע בגבו" נראה עובד בעבודה פיזית מאומצת

חלפו להם יומיים ופגשנו את הנדון בבית קפה. התובע הציג עצמו ונתן לנו הצעת מחיר עבור כבשה והצהיר בחיוך כי אינו יכול להוציא חשבונית מאחר והוא תובע את חברת הביטוח ומקבל מהם קצבה.

כשסיימנו את הפגישה, צוות נוסף המשיך אחר הנדון במעקב וליווה אותו למקום מגוריו. התמקמנו רגלית בתוך היער ותיעדנו את הנדון ואת פעילותיו. תיעדנו אותו בעבודה פיזית מאומצת. לאחר יום תיעוד מלא סיימנו את הפעילות והגשנו את הדו"ח לעורכי הדין של חברת הביטוח ובהתאם נקבע מועד לדיון בבית המשפט כשבוע לאחר מכן.

הגענו לבית המשפט והמתנו. הנדון הגיע לכניסת בית המשפט כשהוא יושב על כיסא גלגלים כאשר לצידו שני אנשים תומכים בו. הם הרימו אותו לדוכן העדים בעוד הנדון נראה סובל וכאוב. נקראנו להציג את הסרטון בבית המשפט, השופט חייך, עורך הדין של חברת הביטוח חייך. התובע לא.

מדוע צחק השופט כשפגש את התובע על כיסא גלגלים וכיצד תביעת הונאה נחשפה על ידי משרד חקירות פרטי(1)

לסיכום, בסיפור מקרה זה הפעלנו אמצעי חקירה רבים על מנת ״לתפוס את התובע על חם״. מדובר בחקירה מורכבת יחסית אך היא אינה נדירה. לא פעם, על מנת להביא לחברת הביטוח את העדויות המספקות אנו פועלים במספר ערוצים כדי להביא תוצאות מדויקות מהשטח.

החקירה מתחילה כבר משיחת הכיסוי הראשונה וממשיכה למעקבים, תצפיות וגביית עדויות. עבודה נכונה ומקצועית של משרד חקירות פרטי יכול לחסוך לחברת הביטוח מיליוני שקלים שמצטברים לאורך שנים בכל תביעה. 

לאתר משרד קואנטין חקירות - ליחצו כאן

קואנטין חקירות פרטיות

קואנטין חקירות פרטיות

לא כל אחד יכול להיות חוקר – את עבודת הבילוש תשאירו למקצוענים! קואנטין חקירות פרטיות, עם נסיון של מעל 20 שנה, מתמחים במעקבים ופועלים 24/7 בכל הארץ כדי לחשוף את האמת.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
קואנטין חקירות פרטיות

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה