zap group mishpati logo

פיצוי בשל הפרת סימני מסחר של מנצ'סטר יונייטד

ביהמ"ש המחוזי בנצרת פסק פיצוי לקבוצת מנצ'סטר יונייטד בגין ייבוא מוצרים מזוייפים (כדורי רגל וגרביים) עקב הפרת סימני מסחר

מאת: מערכת משפטי
10.09.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
פיצוי בשל הפרת סימני מסחר של מנצ'סטר יונייטד

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת השופט יצחק כהן  פסק על דרך הפשרה, כי החברה ביג זול ישראל 1997 בע"מ , מנהליה ובעליה ישלמו לקבוצת הכדורגל  Manchester United פיצוי בסך כ- 22,000 שקלים בגין ייבוא מוצרים מזוייפים, הזהים עד כדי הטעיה לסימני המסחר של הקבוצה. זאת, למרות טענת הגנת תום הלב של הנתבעים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום סימני מסחר ומותגים

התובעת 1, Manchester United היא קבוצת כדורגל מבריטניה בעלת מועדון כדורגל מוכר ומפורסם. התובעת 2- וואי.פי.אל. - ידיעות הוצאה לאור וזכיינות בע"מ היא הזכיינית הבלעדית המשווקת את מוצריה תחת סימני מסחר רשומים ומוכרים. הנתבעת 1, ביג זול ישראל 1997 בע"מ, היא חברה בע"מ אשר מפעילה רשת סניפי שיווק מזון ומוצרי צריכה באזור הצפון, כאשר הנתבעים 2-4 הם בעליה ומנהליה.

סימנים דומים עד כדי הטעיה

לטענת התובעות, הנתבעים 1-4 ייבאו לישראל לצרכי שיווק והפצה, כמות של כ- 2,000 מוצרים מזויפים, הכוללת כ- 120 כדורי רגל וכ- 1,800 זוגות גרביים, כולם נושאים סימנים הזהים או דומים עד כדי הטעייה לסימני המסחר של  Manchester United. מוצרים מפרים אלו נתפסו ע"י רשויות המכס בחיפה ועוכבו על ידן.

שלטונות המכס מסרו הודעה לתובעות, והן פתחו בהליך בגדרו ביקשו שורה של סעדים, ובכללם צווים להימנע מלהוסיף ולהפר את סימני המסחר של התובעות ותשלום פיצויים ללא הוכחת נזק על-פי הוראות חוק עוולות מסחריות, בסך של 75,000 ₪.

כן ביקשו לת צו המורה לנתבעת 5 להשמיד את המוצרים המפרים על חשבון הנתבעים 1-4.

הנתבעים טענו, כי המוצרים המפרים מעולם לא הוזמנו על ידם, ולמעשה שורבבו להזמנה שלא בידיעתם ע"י "הספק הסיני", חלף מוצרים אחרים אשר הוזמנו ולא סופקו. כן טענו להגנת תום הלב.

ביום 25.04.12, שילמה הנתבעת 1 את עלויות אחסנת והשמדת המוצרים המפרים, כדי סך 8,352  ₪.
לאחר עיון בכל חומר הראיות ובטענות הצדדים פסק השופט כהן על דרך הפשרה סכום של 22,000 שקלים , בלא צו להוצאות.

(ת"א 52756-09-11 United Lumited ואח' נ' ביג זול ישראל 1997 בע"מ ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים