zap group mishpati logo

הנער שנפצע קשה בתאונת דרכים בילדותו יקבל 7.5 מיליון שקל

נער שבגיל שנתיים נפגע בתאונת דרכים קשה, שבעקבותיה נגרם לו פיגור שכלי, יקבל פיצוי ענק מחברת הביטוח לאחר הליך משפטי שארך שנים

30.05.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
הנער שנפצע קשה בתאונת דרכים בילדותו יקבל 7.5 מיליון שקל

בית המשפט מחוזי מרכז בלוד קבע לאחרונה כי נער בן 17, שנפצע באורח קשה כאשר היה פעוט, יקבל פיצוי ענק של 7.5 מיליון שקל על הנזקים שנגרמו לו. חברת כלל, שהיתה חברת הביטוח של הנהג הפוגע, היא זו שתידרש לשאת בפיצוי העצום, הכולל גם את התשלומים שישלם לנער הביטוח הלאומי ואת הוצאותיו.

בפסק הדין מתאר בית המשפט בהרחבה את הנזקים הרבים שנגרמו לנער בעקבות האירוע ששינה את מסלול חייו. בין היתר, סובל הנער כיום מפיגור שכלי בינוני, מתנהג באלימות וסובל מהתפרצויות זעם. התאונה הקשה שינתה את חייו לעד.

חברת הביטוח החברה הכחישה בתחילה את אחריותה לאירוע וטענה כי התאונה לא התרחשה מרכב ואם אירעה מרכב, אז לא מרכב שהיא ביטחה

הרכב פגע חזיתית וגרם לנזק רב מערכתי קשה

"זה קרה בשנת 2007, כאשר הנער היה פעוט בן שנתיים", מספר עו"ד רון אלטרמן, שייצג את הנער ואת הוריו בהליך ומתמחה בתיקי נזיקין מורכבים. "רכב דרס ופגע בחוזקה עם חזיתו בראשו של הפעוט וגרם לו עקב כך לפגיעה רב מערכתית מורכבת".

בעקבות התאונה הובהל הפעוט לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם אושפז בשל חבלת ראש קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. לאחר חודש, הוא הועבר למחלקה אחרת בבית החולים ובהמשך נכנס ויצא בין בתי חולים שיקומיים בירושלים ובתל אביב.

בעקבות התאונה הגישו הוריו של הנער בשנת 2010 תביעה בשמו לבית המשפט נגד הנהג הפוגע וחברת הביטוח כלל. החברה הכחישה בתחילה את אחריותה לאירוע וטענה כי התאונה לא התרחשה מרכב ואם אירעה מרכב, אזי לא מרכב שהיא ביטחה.

בשנת 2014 קיבלה השופטת אסתר דודקביץ' החלטה עקרונית הקובעת כי התאונה אכן התרחשה וכי חזית הרכב הפוגע פגעה בראשו של הפעוט. בעקבות זאת נקבע כי חברת הביטוח תהיה אחראית לפצות את הפעוט והוריו על נזקי התאונה, והדיון עבר לשאלת הפיצוי.

בית המשפט הכיר בנכות רפואית קבועה בשיעור של יותר מ-90% שנגרמה לנער, ובין היתר נקבע כי הוא סובל מפיגור שכלי, חולשה בצד שמאל הנפוצה בעקבות פגיעה מוחית וחסר בעצם הגולגולת

"כעסים ואלימות כלפי המשפחה"

"ההליך המשפטי היה ארוך וסבוך ונמשך שנים ארוכות", מספר עו"ד אלטרמן. "בית המשפט הכיר בנכות רפואית קבועה בשיעור של יותר מ-90% שנגרמה לנער, ובין היתר נקבע כי הוא סובל מפיגור שכלי, חולשה בצד שמאל הנפוצה בעקבות פגיעה מוחית וחסר בעצם הגולגולת".

קיראו עוד בנושא >>> נזקי גוף אחרי תאונה: כיצד מחושב הפיצוי?

במסגרת ההליך העידו שורה של גורמים על הפגיעה התפקודית  שנגרמה לנער. בין היתר, עלתה להעיד מורתו שסיפרה כי הוא לומד בבית ספר לילדים הסובלים משיתוק מוחין. היא אמרה כי הנער מתקשה בקריאה ויש לו התפרצויות זעם שלעתים מתבטאות באלימות.

בנוסף העידו בבית המשפט הוריו של הנער. הם סיפרו על חיי השגרה היומית שלהם שמחייבים צורך בטיפול מסור וצמוד בבן הפגוע וכל שגרת חייהם נסובה סביב הטיפול בו. האב ציין כי הנער "איננו יכול לעמוד ולהתרכז במשהו יותר מכמה דקות" וכי "ההתנהגות שלו כוללת כעסים ואלימות כלפי המשפחה, בכי וצעקות... הוא מקלל ולא יודע שהוא אומר משהו לא בסדר". כמו כן העיד האב שבנו איננו מודע לסכנה ויכול לצאת מהבית ללא בגדים.

גם הנער עצמו העיד בבית המשפט. הוא ידע להשיב לשאלות כשנשאל לגבי שמו, גילו ושם בית ספרו, אך לא ידע להשיב על תרגיל חיבור שנשאל וענה תשובה שגויה כשנשאל מה השעה.

פסק הדין נגע בנקודות רגישות במיוחד, כמו אובדן כושר העבודה העתידי של הנער וקיצור תוחלת החיים הצפויה לו כתוצאה מתאונת הדרכים

תוחלת החיים התקצרה בשלוש שנים

אחת השאלות המרכזיות בדיון המשפטי נגעה לסוגיית אובדן כושר העבודה העתידי של הנער. בעוד הוריו טענו כי נגרם לו אובדן כושר עבודה מלא, התעקשה חברת הביטוח כי "הדלתות לשוק העבודה לא נסגרו בפניו באופן מלא", ולכן ביקשה לקבוע את פגיעתו התפקודית בשיעור של 75%. בית המשפט קבע לבסוף את נכותו התפקודית של הנער על 91.6% - כמו שיעור הנכות הרפואית שנקבעה לו.

הנער שנפצע קשה בתאונת דרכים בילדותו יקבל 7.5 מיליון שקל(1)

פסק הדין נגע בנקודות רגישות במיוחד, כמו קיצור תוחלת החיים הצפויה של הנער כתוצאה מתאונת הדרכים. בית המשפט קבע כי תוחלת חייו קוצרה מבחינה סטטיסטית בשלוש שנים בעקבות האירוע. במסגרת פסק הדין נקבע לנער, בין היתר, אובדן כושר השתכרות עתידי של 2.6 מיליון שקל ופיצוי ענק של יותר מ-3.2 מיליון שקל על עזרת הזולת שלה נזקק בעבר ואשר לה יזדקק  כשיגיע  לגיל בגרות. כמו כן, נקבעו לו פיצוי בגין הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות ונזקיו בכל כאב וסבל.

בסך הכל, נפסק לנער והוריו, שיוצגו על ידי עו"ד אלטרמן, פיצוי  של 7.5 מיליון שקל והוא כולל  קצבאות שונות שהנער קיבל על ידי הוריו ואמור לקבל מהביטוח הלאומי.

נפצעתם בתאונת דרכים? נגרמו לכם נזקי גוף מורכבים באירוע נזיקי? פנו לעו"ד רון אלטרמן ממשרד מיכאל אלטרמן ושות', לייעוץ ראשוני בנושא

צילומים: שאטרסטוק

אלטרמן מיכאל - משרד עורכי דין

אלטרמן מיכאל - משרד עורכי דין

עו"ד אלטרמן בעל רישיון לעריכת דין משנת 1968 ורישיון נוטריון משנת 1988. לעו"ד אלטרמן ותק של עשרות שנים בתחום הנזיקין, בניהול תביעות מול חברות ביטוח ובהופעות בתביעות בבתי המשפט. עו"ד אלטרמן חבר פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין. למשרד יותר מ-52 שנות ניסיון בתביעות נזקי גוף מכל הסוגים: תאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, תביעות רשלנות רפואית, תביעות נגד עיריות ורשויות מקומיות (מכשולי מדרכות, כבישים ועוד), תביעות תאונות תלמידים המשרד מתמחה בייצוג מול המוסד לביטוח לאומי ומול הוועדות הרפואיות הפועלות בו במגוון תחומים: תביעות תאונות עבודה, מחלות מקצוע, נכות כללית, ילד נכה המשרד פועל בבית הדין לעבודה בתביעות ובערעורים כנגד המוסד לביטוח לאומי. המשרד מתמחה בתביעות לפי פוליסות ביטוח: תביעות ביטוחי חיים ומנהלים (אי כושר עבודה או נכות) תביעות ביטוחי בריאות ביטוחי רכב כאשר חברת הביטוח מסרבת לשלם (גניבה או נזק לרכוש) תביעות ביטוחי דירות, בתים ועסקים (נזקי פריצה או נזק לרכוש) המשרד עוסק בהסכמי מכר דירות, בתים וחנויות מיד שנייה וברישום זכויות (טאבו, מנהל מקרקעי ישראל וחברות משכנות). בנוסף, המשרד מספק את כל השירותים הנוטריוניים ועוסק בהכנת צוואות, הוצאת צווי ירושה וצווי קיום צוואה, ייפויי כוח מתמשך.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
אלטרמן מיכאל - משרד עורכי דין

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה