zap group mishpati logo

חשיבותו המכרעת של ייעוץ משפטי

מומלץ להיעזר בעורך-דין ולקבל ייעוץ משפטי לפני נקיטת צעד מכריע, כגון: מכירת דירה או גירושין. למי לפנות? מה העלות? כיצד ניתן לקבל ייעוץ משפטי? על כל אלו במדריך שלפניכם

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
01.11.12
תאריך עדכון: 04.09.19
2 דק'
חשיבותו המכרעת של ייעוץ משפטי

החיים מזמנים לנו שלל סוגיות, שאלות ותהיות כיצד לנקוט, במי להיעזר ומה להחליט. במהלך צמתים רבים בחיינו עלינו להחליט החלטות הרות גורל כגון: האם לחתום על חוזה לרכישת דירה? האם לערוך הסכם ממון לפני הנישואין? או במקרה אחר, מהכיוון הפלילי לא עלינו, האם להסכים לעסקת הטיעון? כל אלו ועוד מצריכים היוועצות בבעל מקצוע, שינחה אותנו, שיבהיר לנו את משמעות הדברים ושיפרש עבורנו את החוק והפסיקה בנושא. הכוונה כמובן היא לקבלת ייעוץ משפטי מעורך-דין.

קבלת ייעוץ משפטי יכולה להתבצע בכמה דרכים (שאינן בהכרח סותרות זו את זו).

ייעוץ משפטי מעורך-דין
• ניתן, כמובן, במקרה הצורך, לקבוע פגישה עם עו"ד במשרדו ולדון איתו  בסוגיה שעל הפרק. כך, למשל, אם מדובר בסוגיה מתחום דיני המשפחה: הסכם גירושין, הסדרי ראייה בנוגע לילדים וכד', מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מעורך-דין העוסק בדיני משפחה.
עו"ד מיומן, מכיר את החוק והפסיקה, וייעוץ משפטי מקצועי ובזמן הנכון עשוי למנוע נזק רב בעתיד (למשל: הגשת תביעה לערכאה הפחות מומלצת, הסכמה לסעיפים בעייתיים בהסכם וכד').

ייעוץ משפטי מומלץ לקבל מעו"ד שעוסק בתחום הספציפי שאליו נוגעת הסוגיה שנתקלתם בה. כלומר: אם אתם עומדים בפני רכישת דירה, עליכם לקבל ייעוץ משפטי מעו"ד שתחום עיסוקו הוא דיני מקרקעין. אם עברתם ניתוח לא מוצלח, ואתם חושדים כי הרופא התרשל, את הייעוץ המשפטי המתאים ביותר תקבלו מעו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית.

פורומים ברשת
• לפני הפנייה לעורך-דין, או במקביל אליה, ניתן לקבל ייעוץ משפטי כללי במסגרת פורומים ברשת שנותנים ייעוץ משפטי ראשוני. חשוב להבהיר מראש, כי הפורומים אינם מהווים תחליף  לייעוץ משפטי פרטני ואישי, הניתן ע"י עו"ד במשרדו.

הפורומים נחלקים לנושאים רבים בתחומי המשפט השני, וכך ניתן לשאול את השאלה הספציפית בפורום המתאים ביותר. כך, למשל- שאלה בנוגע לפיטורים וזכויות תישאל בפורום דיני עבודה, שאלה בנוגע לאמנת האג תישאל בפורום חטיפת ילדים ושאלה בנוגע לתאונה שאירעה בבית הספר, תישאל בפורום תאונות תלמידים.

ייעוץ משפטי בעלות נמוכה
• אפשרות נוספת, עבור מי שידו אינה משגת לשכור עורך דין, למשל, היא לקבל ייעוץ משפטי מעמותות ומארגונים שנותנים ייעוץ בהתנדבות, או בעלות נמוכה מאוד. ישנם עמותות וגופים, אשר במסגרתם ניתן לקבל ייעוץ משפטי מעו"ד מנוסה ובקי בתחום.

ייעוץ משפטי בחינם, היכן ניתן לקבלו?

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים