zap group mishpati logo

נוסעים עישנו באוטובוס - אגד תפצה

אשה שתבעה את אגד בשל עישון במהלך נסיעה זכתה, אך לא תקבל את מלוא הסכום שתבעה. הפיצוי: 1,720 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
03.03.11
תאריך עדכון: 24.06.19
3 דק'
נוסעים עישנו באוטובוס - אגד תפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן בתביעה שהוגשה ע"י אשה שנסעה עם שלושת ילדיה הקטינים באוטובוס של אגד מירושלים לאילת ב-16 באוגוסט 2008, וכן מאילת לירושלים ב-21 באוגוסט 2008.

לטענת התובעת, לגבי הנסיעה הלוך, שיצאה בשעה 23:58, נוסעים שונים השתוללו, הקימו רעש גדול, וכן עישנו בסביבתם של התובעים מבלי שנהג האוטובוס והנהג המחליף עשו פעולות ממשיות להפסקת ההתנהגות, דבר שגרם לתובעים סבל רב במהלך הנסיעה כולה.

לגבי הנסיעה חזור נטען, כי המזגן באוטובוס לא עבד. כשפנתה התובעת לנהג בעניין זה נאמר לה, לטענתה, כי תוך זמן קצר המיזוג ישפיע. משחלף הזמן והמיזוג לא פעל – שבה התובעת וביקשה את הפעלת המזגן, אך בתגובה התריס הנהג כנגדה בגסות וציין כי אם יש לה בעיה שתתלונן.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התובעים דרשו פיצוי בסכום של 30,099 שקלים הכולל החזר דמי הנסיעה הלוך וחזור בסכום של 439 שקלים, וכן פיצוי בסכום של 7,415 ₪ לכל אחד מהתובעים בשל סבלם בנסיעות, ונזקיהם מהעישון בנסיעה הלוך.

אגד טענה מצידה, כי בנסיעה הלוך הנהג פעל כנדרש ממנו על פי דין ונוהל, ולא היה בידו לעשות דבר מעבר למה שנעשה. לפני תחילת הנסיעה הודיע הנהג כי העישון באוטובוס אסור, ולאחר שהתובעת הודיעה לו כי נערים מעשנים – התריע הנהג לחדול מעישון, הפעם באמצעות המיקרופון. במהלך ההפסקה שנעשתה בחצבה התקשר הנהג למשטרה והזמין ניידת כדי שתפעל כנגד המעשנים, אולם המשטרה הודיעה כי עקב אירוע שהתרחש בערבה הגעת הניידת לא תתאפשר.

לגבי הנסיעה חזור טענה אגד, כי עקב החום הכבד באילת בימי הקיץ יש צורך בפרק זמן של כשעה וחצי עד אשר תורגש פעולת המזגן באוטובוס, ועל מנת לקצר את פרק הזמן מופעלת מערכת מיזוג האוויר באוטובוס כבר חצי שעה טרם תחילת הנסיעה.

העדפת גרסת התובעת
השופטת אנה שניידר החליטה לקבל את התביעה באופן חלקי השופטת קבעה, כי היא מעדיפה את גרסת התובעת  לפיה הנהג לא יידע אותה שהוא מתכוון להזמין משטרה בחצבה לנוכח העישון של הנערים באוטובוס והיא למעשה לא ידעה על כך. עם זאת, השופטת ציינה כי היא לא שוכנעה שבמהלך הנסיעה מחצבה ועד אילת העישון המשיך, כפי שטענה התובעת.

באשר לנסיעה חזור, נפסק כי לא נמצא פגם בהתנהלות אגד לגבי מיזוג האוויר באילוצים הקיימים באילת.
לאור האמור נקבע, כי אגד תחזיר לתובעים את שמי הנסיעה הלוך בלבד בסכום של 220 שקלים, וכן תפצה אותם בסכום כולל של 1,500 שקלים. בסך הכל, חויבה אגד לשלם לתובעים סכום של 1,720 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 2339-09 סגל-מלתבשי ואח' נ' אגד אגודה שיתופית בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה