zap group mishpati logo

רשלנות: נפל בשטח המכון, יקבל פיצוי של 80,100 שקלים

מועדון הספורט חיפה התרשל בכך שלא סיפק סביבת הליכה ופעילות בטוחה לשימוש במתקניו, ועל כן יפצה מנוי שנפל ונפגע ב-80,100 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
05.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
רשלנות: נפל בשטח המכון, יקבל פיצוי של 80,100 שקלים

בימ"ש השלום בחיפה דן בתביעה לפיצויים בשל נזקי גוף שגרמו לתובע (יליד 3.4.80) כתוצאה מתאונה שהתרחשה במאי 2007, כאשר הלך על מדשאה במכון  "מועדון הספורט חיפה".

לתובע היה מנוי במועדון הספורט חיפה, והוא הגיע למועדון הספורט כדי להשתמש במתקני המועדון. בשעת צהריים מוקדמת הוא צעד על מדשאה בשטח המועדון. לפתע, נכנסה רגלו השמאלית לתוך בור, בו לא הבחין עקב צמחיית הדשא סביבו, והוא נפגע ברגלו. התובע פונה באמבולנס למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, שם אובחן שהוא סובל משבר בקרסול שמאל. רגלו גובסה והוא נשלח להמשך החלמה ומנוחה בביתו.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

בהמשך, התובע נותח ורגלו גובסה. לאחר שהוסר הגבס מרגלו הוא המשיך בטיפולי פיזיותרפיה, בין היתר עקב פצע לחץ שהתפתח במקום. באוקטובר 2007 התובע נאלץ לעבור ניתוח נוסף לצורך הוצאת אחד הקיבועים בקרסול, ולצורך כך אושפז יום קודם. לאחר מכן התובע המשיך לקבל טיפולי פיזיותרפיה.


לטענת התובע, מועדון הספורט חיפה התרשל כלפיו בכך שלא סיפק לו סביבת הליכה ופעילות בטוחה, לצורך השימוש במתקניו, ולכן עליו לפצותו על נזקיו.
מועדון הספורט הכחיש את טענות התובע, וטען כי בניגוד לטענת התובע, לא נותרה לו נכות מהתאונה.

מועדון הספורט התרשל
השופט יהושע רטנר קיבל את טענות התובע, כי המכון התרשל בכך שלא סיפק לו סביבת הליכה ופעילות בטוחה לצורך שימוש במתקניו.  "שוכנעתי שאכן היה בור במדשאה, במקום בו התובע הלך, שהיווה סכנה למבקרים במקום. מדובר בבור נסתר מן העין על ידי הצמחייה סביבו, שסיכן את ההולכים במקום", כתב השופט בפסק הדין.

השופט קיבל את טענת התובע, כי יש קשר סיבתי בין המצאות הבור לבין החבלה ברגלו, שכן התובע הכניס את רגלו לבור מבלי שהבחין בו, ובשל כך נפגע. על כן נקבע, כי המכון ביצע עוולה של רשלנות כלפי התובע ועליו לפצותו על נזקיו. עם זאת, נפסק כי יש לייחס לתובע אשם תורם בגובה 10% מהנזק. "אם התובע היה שם לב טוב יותר לאופן הליכתו ולמקום בו דורכות רגליו, היה באפשרותו להבחין בבור ולמנוע את הנזק. בכך שלא עשה זאת, הוא תרם לגרימת הנזק", כתב השופט בפסק הדין, והורה למכון לפצות את התובע ב-80,100 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(תא (חי') 14887-03-09 רפאל אלחדס נ' "מועדון הספורט חיפה")

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה