zap group mishpati logo

שירותי עזר משפטיים – שאלות ותשובות מהפורום

זכיתם בהוצאה לפועל? רציתם לבטל צו עיקול? מעוניינים לקבל פטור ממס? נתקלים בבעיות מול רשויות המדינה? לפניכם שאלות נפוצות מפורום שירותי עזר משפטיים, בניהולו של שי אללוף.

מאת: מערכת משפטי
05.06.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
שירותי עזר משפטיים – שאלות ותשובות מהפורום

ביטול צו עיקול
שאלה: אילו מסמכים עלי להגיש כדי לבטל צו עיקול על משכורות ללקוח שלי?

תשובה: אם העיקול הוא דרך מערכת ההוצאה לפועל עליך להגיש בקשה מפורטת לביטול העיקול , כולל תצהיר ואסמכתאות וטופס חייב מס' 1 .
אם העיקול הוא דרך מס הכנסה הרי שהם עובדים באמצעות פק' המסים גבייה ולא ניתן לפנות לרשם ההוצל"פ לבטל אלא יש לפנות אליהם ישירות.

כתב תביעה לסכום קצוב
שאלה: אני עורך דין חדש. קיבלתי תיק מלקוח על סכום קצוב מהוצל"פ, היכן אפשר לצלם את החומר לתיק - האם מההוצל"פ או  דרך הצד השני?

תשובה: ניתן לפנות לעורך הדין של הצד שכנגד ולבקש שישלח.
כמו כן ניתן לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולבקש מסמכי פתיחת תיק מהסריקה - האגרה עולה 4 ש"ח לעמוד .

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום שירותי עזר משפטיים

זוכה בהוצאה לפועל
שאלה: אודה על  עזרה בתהליך: אילו טפסים אני צריך? זכיתי בפסק דין בלי הגנה והצד השני מתעלם.

תשובה: על מנת לפתוח תיק יש להגיע עם פס"ד חתום בחותמת נאמנן למקור על ידי בית המשפט (חותמת עגולה) לכל לשכת הוצאה לפועל בארץ, יש למלא טופס (בקשה לביצוע פס"ד), להגיש ולשלם אגרה.

משרד התמ"ת, עובד זר ומומחה
שאלה: האם לצורך רישום עובד זר מומחה יש לגשת למשרד הפנים או התמ"ת ומהם המסמכים המרכזיים הדרושים?

תשובה: ללא אשרת עבודה(בדרכון) של המומחה הזר, לא יכול המומחה להיכנס לישראל לצרכי עבודה.
העסקה חוקית של מומחה זר בישראל דורשת.
1. קבלת היתר העסקה ממשרד התמ"ת.
2. הוצאת אשרת כניסה וישיבה בישראל מסוג ב-1.
שלב 2 מתבצע במשרד הפנים ובקונסוליה הישראלית הרלוונטית בחו"ל.
מעבר למעסיק אחר יכול להתבצע רק בכפוף לקבלת היתר מתאים ובהתאם לנוהלי משרד הפנים ביחס למעבר בין מעסיקים.

רשם הירושות
שאלה: כדי לממש צו ירושה מה עלינו לעשות מול הרשם? האם יש לשלם אגרה?

תשובה: אם יש בידכם צוואה, עליכם לפנות לרשם לענייני ירושה , למלא טופס ולשלם אגרות (פרסום טיפול) בסך של כ- 600 ש"ח.

פתיחת חברה
שאלה: האם בפתיחת חברה צריך לשלוח את המסמכים השונים לירושלים או שאפשר גם למשרדים באזור המשרד? האם יש צורך גם באישור נוטריוני?

תשובה: עקרונית פתיחת חברה מבוצעת רק במשרדי רשם החברות בירושלים. בנצרת עלית ובחיפה, ניתן לרשום חברה חדשה על בסיס הפקדת החומר.
אני סבור כי פתיחה בירושלים היא הדרך הטובה ביותר.
כעקרון אין צורך כלל באישור נוטריוני ע"ג המסמכים אלא באישור עו"ד.
אם מדובר בבעל מניות / דירקטור שהוא זר , יש לפעול על פי תקנה 16 לתקנות החברות (דווח פרטי רישום וטפסים).

מס הכנסה
שאלה: אילו מסמכים אני צריכה להגיש למס הכנסה כדי לקבל החזרים והאם הישוב מנחמיה ידוע לכם כישוב שנותן הטבות מיוחדות?

תשובה: מי שאינו חייב בהגשת דו"ח יכול להגיש בקשה להחזר מס. בקשה זו נעשית לגבי כל שנת מס בנפרד, ניתן להגיש בקשות לא יאוחר מתום 6 שנים לאחר שנת המס.
אם מדובר בשכיר יש להגיש בקשה להחזר מס ע"ג ט' 0135 ואליה יש לצרף את המסמכים הנדרשים כפי שמוסבר בחוברת "דע זכויותיך וחובותיך" - באתר מס הכנסה.
הזמן המרבי לקבלת החזר לשכירים שאינם חייבים בהגשת דו"ח, עפ"י פקודת מס הכנסה, הוא שנה מיום עריכת השומה או שנתיים לאחר תום שנת המס שבה שולם המס, לפי המאוחר.
בדקי במשרד מס הכנסה הרלונטי,שכן  קיימים זמנים בהם עוזרים במילוי טפסים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים