לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אמיר

קניין רוחני על טכנולוגיה

שלום אומנם דוגמה לשאלה למבחן ( לא ללימודי משפטים ) , קיבלתי תשובות סותרות אשמח לקבל תשובה -תודה רבה : "חברת אמזון פיתחה קורא ספרים אלקטרוניים בשםKindle 2 . המכשיר מאפשר לעיין בכותרים אלקטרונים (ספרים, עיתונים, בלוגים), ובאמצעות יישום חדש "read-to-me" מאפשר למשתמש להאזין להקראה מוקלטת של הספר. חברת סוני החלה לאחרונה להפיץ קורא ספרים דומה בשם Candel" א. האם קורא הספרים של אמזון עשוי לעורר עילות תביעה משפטיות המובססות על קניין רוחני? ב. האם לאמזון עילת תביעה כנגד סוני?

סער גרשוני, עו"ד

אמיר שלום, פורום זה לא נועד לתת תשובות לשאלות למבחן.

אמיר

ואם היה פוטנציאל לייעוץ משפטי בתשלום אז כן היה מיועד ? הבנתי איך זה עובד :)

סער גרשוני, עו"ד

ממש לא, הפורום נועד לשאלות עקרוניות של אנשים. הפורום לא נועד לחסוך לך את זמן הלימוד ולענות לך לשאלות עבור המבחן ו/או לברר עבורך האם התשובה שכתבת במבחן נכונה. כמובן שאיני בא לחנך אותך אך לי זה נראה כמו קיצור דרך לא ראוי

אמיר

זה בכלל לא המקרה . ומכיוון שזה לא הפורום המתאים (תרתי משמע )אני לא ארחיב על המקרה רק אציין שהשיפוט שלך כ "לא ראוי" לא מבוסס ולא ראוי בעצמו . ציינתי למעלה שיהיו חילוקי דעות בתשובה על הקייס תוך תהליך למידה ולכן עלתה השאלה גם מתוך תהליך למידה .

סער גרשוני, עו"ד

אמיר שלום, אני לא הבנתי את זה כך. ואם נפגעת אני מתנצל. התשובה בקצרה: כן, יכולות להית מספר טענות אך כלפי סוני שעיינן טענות של גניבת עין, במידה שיש סימן מסחר אז גם טענה להפרת סימן מסחר. אם סוני היתה בוחרת בשם אחר שלא דומה לקינדל לא היתה יכולה להיות כל טענה.

אמיר

הבהרת בדיוק את הנקודה שהייתה במחלוקת שבעצם מדובר בעיקר רק על גניבת עין בגלל השם . ושאין ביסוס משפטי להעתקת המצאה והפרת פטנט במקרה הזה כי מדובר בתהליך ולא בהעתקת הביטוי שלו . תודה רבה על הנכונות וההתייחסות

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קניין רוחני וזכויות יוצרים