לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלמוני

התעללות פסיכיאטרית ודחיפה להתאבדות

נתקלתי במאמר מחקרי בספרות המקצועית המתאר ניסוי פסיכיאטרי על חוסה בבית החולים הפסיכיאטרי איתנים. במאמר מתוארת שיטה בה בכוונה תחילה המטפלת יוצרת חיבור רגשי עם החוסה ואז בכוונה תחילה מנתקת אותו בשביל לגרום פגיעה רגשית. דבר זה גורם לחוסה לנסות להתאבד כאשר מצויין כי זאת היתה המטרה של השיטה. לאחר מכן נעשית הצגה מול החוסה כאילו הצוות מאשים את המטפלת בניסיון ההתאבדות של החוסה. המאמר נותן כנימוק לשימוש בשיטה את הרצון לגרום לחוסה לחוות שחזור טראומה שלו. המאמר לא משתמע לשני פנים וברור מאוד. אני נדהמתי מהמאמר כי אני עברתי אותו הנסיון. פניתי בשאלות לגורמים המוסמכים לכך בצירוף המאמר וניתקו איתי קשר. לא קיבלתי כל תשובה ישירה. כל גורם סירב לענות ישירות והתשובה היחידה שקיבלתי היא כללית שלא נעשה כל דבר רע. כשפניתי לעצה פסיכיאטרים מוסמכים במטרה מוצהרת לקבלת יעוץ משפטי לחוקיות השיטה, נתקלתי בתשובות מוזרות והתקפות כגון "אתה מבזבז את החיים שלך". תשובות אשר מבדיקה ברשת מעלות כי מדובר גם כן שיטות התערבות. אבקש לדעת האם השיטה המדוברת היא חוקית ? אבקש לדעת האם אינני זכאי בתור בנאדם לגישה למידע מחקרי מקצועי מפי אנשי מקצוע אותם שכרתי בכספי ובמטרה מוצהרת מראש לקבלת מידע זה, והאם אין פסול בהסתרת מידע זה מפני ? בכבוד רב, אלמוני

פלונית אחרת

מתנצלת אם אני מספימה, פשוט הסיפור המדובר מאוד הידהד לי והייתי שמחה לשמוע התייחסות. כמו כן, גם המצב המשפטי (האם אדם זכאי לקבל את המידע הרפואי עליו שילם) הינו משהו שהייתי מעוניינת לשמוע עוד ממנו... אם השאלה כבר נענתה במסרים פרטיים בין הנחבר לבין ההנהלה הנכבדת- אני מתנצלת מראש.

אלמוני

תודה על העניין. לא היתה שום תשובה. רק להבהיר, בקשר למידע אותו ביקשתי לקבל מהמומחים אליהם פניתי, ביקשתי הסבר על הפעולות המתוארות במאמר המקורי, המקום וההגדרות שלהם בספרות המקצועית. התגובות היו כפי שתיארתי. תודה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוות דעת פסיכיאטרית