האם ניתן לעשות שימוע לצורך איום ולא לצורך פיטורים? - פורום ייעוץ למעסיקים

שאלה חדשה
  • ויקטור

    נשלח ע"יויקטור 13:45, 21 במרץ 2013

    עשינו שימוע לעובד בעקבות סכסוכו עם 3 מחברי הנהלת החברה. טענותיו נתנו לנו אור אחר על הסכסוך. ולמעשה חספו פשלה גדולה של הנהלה והתנהגות לא הולמת של הנהלה כלפי אותו העובד. 1) האם מותר לא לפטר עובד בעקבות השימוע? 2) האם במקרה שלא מפטרים את העובד - אנו עדיין חייבים לתת לו את פרוטוקול השימועה? 3)אם כן -תוך כמה ימים מהשימוע צריכים לתת לו את הפרוטוקול 4) האם אנחנו יכולים להעלים מהפרוטוקול כמה מטענותיו של העובד שממש לא הולמים את החברה וחושפים אפליה שהתרחשה בחברה? ולא היינו רוצים להעלותם בכתב. (אין באפשרותינו לדעת האם העובד הקליט את מהלך השימוע או לא).

    השב
  • 14:16, 24 במרץ 2013

    השימוע, בדיוק נועד למקרה כזה, שהעובד ישמע אילו טענות יש נגדו, אשר בגינן רוצים לפטרו וישיב עליהן וישכנע את המעסיק בצדקת טענותיו ויביאו שלא לפטרו. יש לרשום את מלוא הטענות בפרוטוקול. מותר לתת לו תמצית מהפרוטוקול. אם הטענות שלו היו מהותיות כמובן שיש לציינן בפרוטוקול או בתמצית. את הפרוטוקול יש לתת אחרי השימוע או מייד לאחר שהודפס.

    תגובה
  • 11:10, 27 ביולי 2013

    הי ויקטור!
    צא מנקודת הנחה כי העובד כן הקליט את השיחה,
    כבעל עסק עם עובדים הנסיון שלי לפחות מראה כי עליכם ליישר קו עם העובד וכמה שיותר מהר.
    כמו שציינת , ברור לך שהדג מסריח מהראש.
    אם העובד נכח בפגישה והיה נושא הפגישה אתם חייבים לתת לו העתק של בפרוטוקול.. ומניסיוני כדאי מאוד שיהיה נאמן למקור.
    כל חריגה קטנה מהאמת תגרום לאותו עובד להבין שאין עם מי לדבר ואז הסיכוי מאוד גבוה שהוא יכבד את הכביסה המלוכלכת שלכם בחוץ.
    לגיטימי לגביו. אסון בשבילכם.
    שימוע ניתן לערוך לכל מצב, ב-90% זה מאפס את העובד.
    לסיום.... כולנו בני אדם , נסו לשפר את המצב ביניכם. בכדי שגם אם הוא יפוטר בעוד שנה הטענות שלו לא יהיו רלוונטיות לסיבת הפיטורים.
    בהצלחה

    תגובה

בפורום יוכלו המעסיקים השונים - מנהלי חברות, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי חברות כ"א, מעסיקי עובדים זרים וכו', לקבל מידע הכרחי בנוגע להעסקת עובדים, ובכלל זאת: התנאים לקבלת עובד לעבודה, חוזה העבודה, סיום יחסי עבודה וחובת שימוע, זכויות וחובות הנובעות מיחסי עבודה (זכויות סוציאליות כגון חופשת מחלה, שעות נוספות, דמי הבראה וכיו"ב) וסיומם (שימוע, זכאות לפיצויי פיטורים ודרך חישובם, הודעה מוקדמת וכיו"ב), זכויות פנסיוניות, חוזה עבודה, תחולה ונפקות של הסכמים קיבוציים, הסדרים קיבוציים וצווי הרחבה, הגנה על סודות מסחריים, התקשרויות עם עובדים ונותני שירותים, יחסי עובד- מעביד, יועצים חיצוניים ופרילנסרים, התנהלות בנושא זכויות נשים וטיפולי הפריה והריון, התנהלות בנושא משמעת, בדיקת נאותות התנהלות חברה באספקלריה משפטית של משפט העבודה בטרם הפיכתה לחברה ציבורית.