לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ויקטור

האם ניתן לעשות שימוע לצורך איום ולא לצורך פיטורים?

עשינו שימוע לעובד בעקבות סכסוכו עם 3 מחברי הנהלת החברה. טענותיו נתנו לנו אור אחר על הסכסוך. ולמעשה חספו פשלה גדולה של הנהלה והתנהגות לא הולמת של הנהלה כלפי אותו העובד. 1) האם מותר לא לפטר עובד בעקבות השימוע? 2) האם במקרה שלא מפטרים את העובד - אנו עדיין חייבים לתת לו את פרוטוקול השימועה? 3)אם כן -תוך כמה ימים מהשימוע צריכים לתת לו את הפרוטוקול 4) האם אנחנו יכולים להעלים מהפרוטוקול כמה מטענותיו של העובד שממש לא הולמים את החברה וחושפים אפליה שהתרחשה בחברה? ולא היינו רוצים להעלותם בכתב. (אין באפשרותינו לדעת האם העובד הקליט את מהלך השימוע או לא).

רפי

הי ויקטור! צא מנקודת הנחה כי העובד כן הקליט את השיחה, כבעל עסק עם עובדים הנסיון שלי לפחות מראה כי עליכם ליישר קו עם העובד וכמה שיותר מהר. כמו שציינת , ברור לך שהדג מסריח מהראש. אם העובד נכח בפגישה והיה נושא הפגישה אתם חייבים לתת לו העתק של בפרוטוקול.. ומניסיוני כדאי מאוד שיהיה נאמן למקור. כל חריגה קטנה מהאמת תגרום לאותו עובד להבין שאין עם מי לדבר ואז הסיכוי מאוד גבוה שהוא יכבד את הכביסה המלוכלכת שלכם בחוץ. לגיטימי לגביו. אסון בשבילכם. שימוע ניתן לערוך לכל מצב, ב-90% זה מאפס את העובד. לסיום.... כולנו בני אדם , נסו לשפר את המצב ביניכם. בכדי שגם אם הוא יפוטר בעוד שנה הטענות שלו לא יהיו רלוונטיות לסיבת הפיטורים. בהצלחה

ענת רוזנר, עו"ד

השימוע, בדיוק נועד למקרה כזה, שהעובד ישמע אילו טענות יש נגדו, אשר בגינן רוצים לפטרו וישיב עליהן וישכנע את המעסיק בצדקת טענותיו ויביאו שלא לפטרו. יש לרשום את מלוא הטענות בפרוטוקול. מותר לתת לו תמצית מהפרוטוקול. אם הטענות שלו היו מהותיות כמובן שיש לציינן בפרוטוקול או בתמצית. את הפרוטוקול יש לתת אחרי השימוע או מייד לאחר שהודפס.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ייעוץ למעסיקים