גבולות האחריות ברכישת מכשיר סלולרי וכיצד לשכנע את בית המשפט בדבר מכשיר לא תקין
בינואר 2017 רכשתי מכשיר נקסוס 5X עם אחריות לשנתיים במחיר 1820 ש"ח. בחודש אוגוסט הפסיק המכשיר לעבוד בפעם הראשונה ואי אפשר היה להפעיל או להטעין אותו. הבאתי אותו למעבדת השירות שהחזירה לי את המכשיר כעבור כ-10 ימים עובד וטענה שהבעיה הסתכמה בכך שהמכשיר הגיע עם סוללה ריקה. בחודש ספטמבר שוב הפסיק המכשיר לעבור ושוב הוחזר לי המכשיר עובד עם אותה הבחנה, למרות שבשתי הפעמים בזמו מסירתו ראה נציג מעבדת התיקונים שהמכשיר לא עובד ומסרב להיטען. כתבתי לחברה המוכרת (V-Mobile) ולמעבדה המרכזית לתיקוני טלפונים מכתב הדורש לבטל את הקניה ולהחזיר לי את מחיר המכשיר המקורי. הם הציעו לפצות אותי בסכום של 850 ש"ח או לתת לי מכשיר זהה חדש. הפיצוי נראה לי לא הוגן וגם איני מעונין במכשיר זהה כי איבדתי את האימון במכשיר. היום (19/11/17) שוב שבק המכשיר ואני תוהה מה עלי לעשות. האם למסור אותו למעבדה פרטית לקבלת חוו"ד שתוכל להתקבל בבימ"ש ? האם תוכלו להמליץ על מעבדה כזו ? האם אני מחויב למסור את המכשיר לתיקון רק למעבדה נותנת האחריות ? מה אני יכול לדרוש בשלב הנוכחי כך שיהווה פיצוי ראוי גם בעיני ביהמ"ש ? האם הגיוני שאדרוש את המחיר המקורי של המכשיר ? האם לדרוש גם פיצוי על כך שזו הפעם השלישית שהמכשיר התקלקל ולא תוקן ?