לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלמונית

התיישנות האם קיימת לגבי המצב הבא

קרן הפנסיה נכנסה בנעלי המעביד מאחר והיא הכירה בעמית כ 100 % נכות אכ"ע ושילמה לעמית ריסק וגמולים וכולי. בנק' זמן מסוימת הקרן גילתה שהיא פעלה במשך שנים לפי משכורת קובעת נמוכה יותר מזו המגיעה לעמית, לפיכך הקרן ביצעה תיקון של המשכורת הקובעת וכתוצאה שילמה לעמית רטרואקטיבית לגבי שנים אחורה הפרשי קצבה. אלא שהקרן הפועלת כמעביד, לא שילמה לעמית רטרואקטיבית לגבי שנים אחורה את הפרשי דמי הגמולים והריסק שהיתה צריכה לשלם כתוצאה מתשלום הפרשי הקצבה הרטרואקטיביים, שאלתי היא: מה טווח הזמן שניתן לדרוש מהקרן לשלם זאת ? האם ניתן בכל זמן או שיש טווח זמן שלאחריו חלה התיישנות?

עו"ד אבנר בן חיון

קרן הפנסיה אמורה לזקוף את דמי הגמולים בתקופת הנכות המשולמת על ידה לעמית. האם קרן הפנסיה טוענת להתיישנות לענין זקיפת דמי הגמולים הרטרואקטיבית?

אלמונית

הקרן עדיין לא טענה דבר בעניין, אך מאחר והקרן לא שילמה רטרואקטיבית הפרשי דמי גמולים וכולי שהיה עליה לשלם כתוצאה מתשלום הפרשי קצבה רטרואקטיביים, .אני מבינה שעדיף לדרוש מהקרן כמה שיותר מהר לשלם זאת. שאלתי היא: מה צריך לדרוש מהקרן לשלם על מנת שמלוא הזכויות בקרן יישמרו? האם יש לדרוש שהקרן תשלם את הפרשי התגמולים והריסק שנוצרו כתוצאה מתשלום הפרשי הקצבה? או שאין צורך לדרוש מהקרן לשלם ריסק כי זה כבר כלול בגמולים? האם חוץ מהדרישה שהקרן תשלם מלוא הפרשי דמי הגמולים יש לדרוש מהקרן לשלם דבר מה נוסף על מנת לשמור על מלוא הזכויות? מה צריכה להיות הדרישה מהקרן

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה