לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תומר סיון

ריבית פיגורים הפקדות םנסיה

שלום, התבוננתי בתיק הפנסיוני שלי באתר וראיתי שישנם הרבה חודשי עבודה שההפקדות לפנסיה עבורם בוצעו באיחור של כחודשיים שלושה. עוד ראיתי כי בעבור 3 חודשים מתוך החודשים המדוברים היה איחור חריג בהפקדות(3 חודשים ומעלה) ובעבור חודשים אלו זוכיתי בריבית פיגורים בגין ההפקדות המאוחרות. יש לציין כי עבור 3 חודשים אלו יידעתי את קרן הפנסיה באיחור בהפקדות ובשאר החודשים לא יידעתי אותם. האם אני צריך לקבל את זיכויי ריבית הפיגורים גם עבור שאר החודשים שלא קיבלתי? ואם כן את מי אני צריך לתבוע על מנת לקבלם את המעסיק או את קרן הפנסיה?

עו"ד אבנר בן חיון

האחריות על העברת דמי הגמולים לקרן הפנסיה במועד היא על המעסיק. מעסיק המאחר בהעברת הכספים לקרן מחויב בתשלום ריבית פיגורים לקרן הפנסיה או תשואת הקרן לפי הגבוה. העמית עצמו אמור להיות מזוכה בכספים על פי ערכם אילו היו מופקדים במועד לתשלום. כלומר, בתוספת תשואת הקרן בגין תקופת האיחור. כאמור, הקרן אמורה לגבות מהמעסיק את ריבית הפיגורים בגין תקופת האיחור. ככל שהתשואה בגין תקופת האיחור נמוכה מריבית הפיגורים, מזוכה העמית בהפרשי התשואה והעודף שבין ריבית הפיגורים לתשואה נזקף לטובת כלל עמיתי הקרן. עליך לוודא כי בגין תקופת האיחור שציינת הקרן זיכתה אותך בערך הכספים בתוספת תשואת הקרן. האחריות לגביית הכספים היא על קרן הפנסיה

תומר סיון

אבנר שלום, תודה רבה לך על תשובתך המפורטת. אשמח בבקשה להסבר כיצד אני רואה האם קרן הפנסיה זיכתה אותי בתשואתה. כשאני מסתכל על דוח התנועות באתר הקרן ישנם שני סוגי תנועות בולטות: 1. רווח-לכל חודש כולל חודשים שלא עבדתי בהם, כראה מדובר ברווח/הפסד שהחברה עשתה. 2. ריבית פיגורים-רק עבור 3 חודשי עבודה שהאיחור בהפקדת הכספים היה חריג. איזה אחד מהשניים מתאר לי את תשואת הקרן עליה דיברת בתגובתך?

עו"ד אבנר בן חיון

תומר שלום, קשה לי להשיב ללא עיון בדוח. בכל מקרה, הדרך הפשוטה ביותר היא לפנות במכתב אל קרן הפנסיה (פניות הציבור- ראה באתר של הקרן פרטים בענין זה) ולתאר להם המקרה ולבקש מהם אישור לכך שכל הכספים שהופקדו זכו לתשואה שהיו אמורים להתקבל אילו שולמו במועד.

תומר סיון

אבנר שלום, כך כתבתי לקרן הפנסיה: שלום, אני חבר בקרן הפנסיה שלכם כבר בערך שנתיים.במהלך תקופה זו היו הרבה מאוד הפקדות לפנסיה שהופקדו לקרן שלכם באיחור מצד המעסיק(רוב ההפקדות באיחור של כחודשיים והיו כאלה שאף יותר). ברצוני לדעת האם בעבור כל חודשים אלו תבעתם מהמעסיק ריבית פיגורים. אבקש לראות דו"ח או אסמכתא מצדכם המצביעה על כך שכל סכומי ההפקדות שלי (של כלל החודשים) שולמו במלואם אילו היו משולמים במועד בו הם היו צריכים להיות משולמים(כלומר הסכומים הרגילים בתוספת לריבית הפיגורים). האם זה בסדר?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה