לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מירי מזרחי

הפרשות לפנסיה

שלום! עבדתי בעברי אצל מעסיק 1למשך חצי שנה, הייתה לי קופת פנסיה פעילה אך מאחר לא יידעתי אותו, הוא לא הפריש לי פנסיה בתקופה הזו. הקופה נסגרה עקב אי הפרשות. עבדתי אצל מעסיק 2 במשך 9 חודשים והוא לא שילם לי פנסיה כי לא הייתה לי קופה פעילה. פניתי אליהם היום - המעסיק ה1 מוכן להפריש לי עבור החצי שנה שעבדתי אצלו; המעסיק ה2 מוכן להפריש לי רק על ה3 חודשים האחרונים (שהרי ע"פ חוק אם אין קופה פעילה מפרישים אחרי חצי שנה של עבודה). עבור החצי שנה הראשונה אצל המעסיק השני - מי אמור לספוג את תשלומי הפנסיה? אני - מאחר ולא יידעתי את המעסיק הראשון ובגללי הוא לא הפריש והקופה נסגרה? המעסיק ה-1 - מאחר והאחריות על הפרשות פנסיה הן של המעביד? המעסיק ה-2 - מאחר והייתה אמורה להיות לי קופה פעילה וברגע שאני מוכיח לו את זה הוא אמור לשלם? תודה!

אבנר בן חיון, עו"ד

נראה כי בזמן אמת, המעסיק הראשון פעלה כדין הואיל ואין לו חובה לבצע הפקדות עקב ההנחה שלו ואי היידוע שלך כי קיימת קופה פעילה. מאידך, לכאורה החובה של המעסיק הראשון - עדיין קיימת (אין מגבלה בצו ההרחבה לתקופת הזמן להודיע למעסיק על קיומה של קופה) והזכות קיימת מכוח הצו. אלא, שהאי הידיעה שלך את המעסיק הראשון גרמה לכך שהיום כבר לא ניתן לבצע הפקדות לקופת הביטוח וממילא גם התבטלה הסיבה שבגינה ביקש המחוקק בצו ההרחבה לשמור על רצף ביטוחי

מירי

מדובר על 2 מעסיקים ישנים. היום אני עובדת כבר שנתיים ויש לי קופה פעילה. אם הבנתי נכון לגבי המעסיק השני - הוא לא צריך לשלם מאחר והוא נהג ע"פ חוק - לא הייתה קופה פעילה ולכן לא הפריש. חידוד לגבי המעסיק ה-1: 1. אני מפסידה את ההפרשות בגין החצי שנה הראשונה אצל המעסיק השני בגלל שזו אשמתי שנסגרה הקופה כי לא יידעתי את המעסיק ה1 שיש קופה פעילה? 2. כלומר, אם הייתי מיידעת את המעסיק ה-1 ועדיין הוא לא היה מפריש (ובאשמתו הייתה נסגרת לי הקופה) - האם במקרה כזה הוא זה שהיה צריך לשלם לי את ההפרשות החסרות של המעסיק ה-2?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה