• 8 במאי 2014

    תביעות קטנות

    בוקר טוב!
    אימי רשומה לחברה מסוימת המספקת לה שרותי טלפון נייח, בתקופה האחרונה היא שמה לב כי מחייבים אותה בחיובי יתר ובכל פעם שהיא מתקשרת לחברה היא מטורטרת מאד עד שמטפלים בפניותיה וגם כשהעניין כבר מטופל ומבטיחים לה החזר כספי לוקח זמן רב עד שמזכים אותה בפועל(זיכוי בחש' הבאה למרות שצריכים לזכות לה את החשבון),החברה הנ"ל הגדילה לעשות כשחייבה אותה בינואר בסכום של 1600 ₪ על חבילה של 55 ₪ (הם בטעות חישבו לה בחשבונית שיחות ממאי עד דצמבר במקום שיחות של חודש אחד בלבד וכיון שמדובר בכמות גדולה של שיחות הם חייבו אותה בסכום גבוה)וכשפנינו אליהם מס' רב של פעמים הם טוענים כל הזמן שהעניין בבדיקה ומתחייבים לחזור תוך זמן מסוים אך מעולם לא חזרו אלינו עם תשובה,הבנתי שלפי חוק הגנת הצרכן אנחנו יכולים לתבוע עד 10000 ₪ חוץ מרביות,רציתי לשאול האם במקרה הנ"ל מומלץ להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ואם כן על איזה סכום מומלץ להגיש את התביעה?
    תודה ויום טוב!

    8 במאי 2014
  • 11 במאי 2014

    תביעות קטנות

    ריקי שלום ותודה על פנייתך. סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן מקנה לצרכן זכות לתבוע פיצוי עונשי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪ במקרה של הפרת חוק הגנת הצרכן בנושאים ספציפיים כגון: • אי השבת התמורה תוך המועד הקבוע בחוק במקרה של ביטול עסקת מכר מרחוק, ביטול עסקה ברוכלות, ביטול עסקה מתמשכת. • אי השבת התמורה במקרה של החזרת טובין כשלא הוצגה מדיניות העסק בחנות. • אי השבת עמלת תשלום שנגבתה שלא כדין לגבי שירותים או טובין שמחירם מפוקחים (כמו חשמל ומים). למידע נוסף (לינק לאייטם מרכזי העוסק בתיקון חוק זה. • אי השבת ההפרש בין המחיר הנקוב על גבי האריזה למחיר שנדבה בקופה. • חידוש אוטומטי של עסקה לתקופה קצובה ללא הסכמת הצרכן ומראש. (מתוך אתר המועצה הישראלית לצרכנות). בהצלחה, משרד עו"ד רענן בשן

    11 במאי 2014
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?