לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יורי אבייב

גו מובייל תביעה עקב חוסר שירות ועמידה באחריות

שלום רב, ב-6.1.15 קניתי טלפון סלולרי מדגם lg g4 בחנות גו-מובייל בראשל״צ (הנתבעת) שהיא יבואן מקביל של המוצר. לאחר כעשרה חודשים(המכשיר עדיין באחריות) התקלקל לי המכשיר ולקחתי אותו לתחנת השירות (המכשיר נכנס למצב חוזר ונשנה של איתחולים). לאחר מספר ימים נמסר לי מהמעבדה כי צריך להחליף לו את לוח האם (תקלה עולמית בייצור המוכרת כ-בוט לופ, כזו שLG הודתה כי זו הינה בעיה בייצור - יעיד הנתבע, וכזו שהיבואן הרשמי מתקן בחינם) . החנות הציעה לי בשלב זה 2 אופציות: 1. תיקון לוח האם בחינם, וחתימה על כתב ויתור על אחריות(!) למקרה והתקלה תחזור שוב (ותקלה זו חוזרת במקרים לא מעטים שוב, יכול לצרף אנשים שהתקלה חזרה אצלם לאחר התיקון). 2. תיקון אצל יבואן רשמי (רונלייט-שמתקן בחינם לצרכנים שלו) אך בגין תיקון זה דורשים ממני בתמורה תשלום של 450 ש״ח (אציין כי המכשיר עדיין באחריות והתקלה הינה בייצור) אבל במקרה הזה אם תקלה זו תחזור על עצמה יתקנו לי בחינם שוב. מלית-ברירה נאלצתי לשלם את הסכום האמור בכדי לקבל את האחריות של רונלייט (מכיוון שכמו שאמרתי תקלה זו חוזרת גם על לוחות האם החדשים שמוחלפים) ולא את האופציה השניה שכוללת ויתור אחריות (!) שכן האחריות שלי עדיין בתוקף. לטענתי אין סיבה שאני כצרכן אשלם את הסכום הזה שכן זוהי תקלה בייצור, והתקלה לא נבעה משימוש בלתי סביר שלי במוצר. לכן אני רוצה לתבוע את הנתבעת אך יש לי כמה שאלות לפני: 1. כיצד עלי לפעול? האם עלי תחילה לתקן את המוצר בתשלום ולאחר מכן לתבוע את החזר הסכום במשפט? 2. האם פיצוי לדוגמא תופס במקרה זה? 3. האם מותר להם להחתים אותי על כתב ויתור אחריות? 4. על אילו סעיפים עוד אני יכול לתבוע? 5. אילו סיכווים יש לי לצאת מזוכה במשפט? 6. באיזה בית משפט עלי להגיש את התביעה? 7. איזה הליך יותר אפקטיבי: הגשת תביעה קטנה או תלונה דרככם? הוספתי כאן גם את הסעיפים עליהם אני נשען עפ״י תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006 מחוייב היצרן ב: 2. (א) יצרן של טובין שנמכרו לצרכן יתקן, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו, כל קלקול שנתגלה בטובין במהלך תקופת האחריות, בלא תמורה; נדרשה במסגרת התיקון החלפה של פריט טובין, כולו או חלקים ממנו, תבוצע ההחלפה על ידי היצרן בלא תמורה. 6. (א) תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב). 18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה. פירוט התביעה: *450 ש״ח החזר על תיקון לוח האם *120 ש״ח הוצאות משפט *10,000 ש״ח פיצוי לדוגמא - מכיוון שהחברה לא עמדה בתקנות והעמידה אותי (ועוד לקחות אחרים) במצב בו אני מחוייב לשלם לחברה אחרת (קרי רונלייט) על תיקון המכשיר, ואם לא, אצטרך לחתום על ויתור אחריות של הנתבעת.שירות זה מעמיד אותי כלקוח במצב של חוסר ברירה שכן הנתבעת כביכול ״הציעה״ לתקן את המכשי

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות קטנות