לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ירון

אנטנה סלולרית ליד הדירה

שלום לפני מספר שבועות גיליתי שקיימת אנטנה סלולרית על גג הדירה לידי. כיצד עלי לנהוג, למי עליי לפנות? תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד נבו למפל

שלום ירון. המצאותה של אנטנה סלולרית ליד דירתך בהחלט מצריכה בדיקה ובחינה הנוגעת לחוקיותה. ראשית המלצתי הינה כי תפנה אל העירייה בכדי לברר האם קיים אישור להמצאותה של האנטנה במיקומה. כמו כן,ביכולתך לפנות במכתב אל מתקיני האנטנה בכדי לברר האם הקמתה חוקית. במידה שבדיקותיך ופניותיך אינן נושאות פרי, ביכולתך לפנות לייעוץ משפטי לבירור ובחינת המקרה. בהצלחה.

חני

באתר של המשרד לאיכות הסביבה יש את רשימת כל האנטנות החוקיות.בנוסף תפנה למשרד להגנת הסביבה - אגף קרינה , לגב' חני גולוב ודרוש שישלחו לך את הדוח של האנטנה לפי הכתובת שבה היא נמצאת. המייל של חני נמצא באתר של המשרד. כך תדע אם האנטנה הושמה כחוק ותוכל להתיעץ עם איש מקצוע לגבי עצמתה. אנטנות / מתקני גישה ששמים על גג בתים פרטיים, לצערי אינם דורשים אישור עיריה. בנוסף לכך אתה יכול להזמין בודק מוסמך שיבדוק את רמת הקרינה בביתך. כדאי לעשות את הבדיקה בשעות של "עומס שימוש" בטלפונים סלולרים בסביבתך. כשאין שימוש בטלפונים האנטנה "נחה"

item.Author מנהל הפורום עו"ד נבו למפל

בוקר טוב המשרד להגנת הסביבה מהווה רובד אחד וחשוב כמובן לחוקיות המצאותן של אנטנות סלולריות ויש לפנות אליו. אוסיף כי קיימים רבדים מקבילים ונוספים לרובד זה; בין היתר חוק התכנון והבנייה(לדוגמא באשר לאופי המבנה עליו הוקמו האנטנות ויעודו) וכן תמ"א 36א' אשר בהתאם אליהם יתכן כי המצאותן באותו המבנה אינה חוקית ומשכך יתכן וניתן להסירן או לחילופין לקבל פיצוי כספי בגינן. בהצלחה

משה מאיר

שכן התקין אנטנה סלולרית. גילינו דרך אתר שנקרא מדלן,באתר נרשם מתקן גישה אלחוטי. בררנו בעיריה והודיעו לנו שלמתקן גישה אלחוטי אין צורך בהיתר בניה,ולכן אין עילה לתבוע את השכן. נכנסנו לאתר שוב וגילינו להפתעתנו שסוג האנטנה שונה ממתקן גישה אלחוטי לתורן קרקעי. האם ניתן היום לתבוע מהעיריה שיבדקו את האנטנה לאור השינוי שנעשה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד נבו למפל

שלום משה איני בקיא בנסיבות המקרה אולם המלצתי הינה ראשית כי תפנה לעירייה ובדוק אילו מסמכים מצויים אצלם המעידים על קיומה של אנטנה באותה הדירה. לאחר מכן ובמידה ורצונך בכך, ביכולתך להגיש תביעה להורדת האנטנה או לירידת ערך.המלצתי הינה כי תפנה לטיפול משפטי לבירור טענותיך. בהצלחה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אנטנות סלולריות