לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גלי

האם דירות גן צריכות לשלם על מעלית

אנחנו 8 משפחות שגרות בבניין קטן. 4 דירות הינן דירות גן והשאר דירות בגובה אשר אותן משרת חדר מדרגות ומעלית. לדירות הקרקע כניסות נפרדות ואין זיקה למעלית ולמדרגות. האם על דירות הגן להשתתף בהתקנת המעלית (הקבלן מסרב להפעילה)ובאחזקת המעלית?

גלי

יש לציין שבמפרט הטכני עליו חתמנו יש סעיף שאומר שאין להוציא מן הרכוש המשותף את המעלית...ושוב-אין לנו שום שימוש במעלית...או אפילו קשר עין...עורך הדין בעמותה לתר ות הדיור טען .שכולנו צריכים להשתתף בתשלומי המעלית בשל כך...מה דעתך??

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום גלי, סעיף 58 של החוק קובע:- " . (א) בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחוייבים על פי דין או המקובלים על פי הנוהג, לפי יחס שטח רצפת דירתו אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור השתתפות אחר. לענין זה, "החזקה תקינה" – שמירה על מצבו של הרכוש המשותף כפי שהיה בעת גמר הבניה, לרבות שיפורים שבוצעו בו לאחר מכן בהסכמת בעלי הדירות". הואיל והמעליות היו קיימות בעת גמר הבנייה עליכם להשתתף בהוצאות האחזקה של המתקנים המשותפים הקיימים בבניין בשיעור שנקבע בתקנון הבית המשותף.

גלי

תודה רבה על תשובתך. רק כדי להבהיר-האם זה אומר שעלינו לשלם על הפעלה ראשונית של המעלית החדשה ,הסכם התקשרות שכולל ביקורות שנתיות, טיפול במעלית, גירוז ,בלאי סה"כ כמעט עשרת אלפים שקל לכלל הבניין בשנה ואין לנו אפילו קשר עין שלא לדבר על צורך במעלית??...איפה ההיגיון בחוק? למעשה אנחנו תלויים בחסדם של הדיירים שמשתמשים במעלית שיסכימו איתנו שאין צדק בגביית הכסף מאיתנו ויחתמו על תקנון הוגן כשבעצם האינטרס שלהם הוא לשלם פחות ....ושאנחנו נשתתף....אני מבינה נכון? אשמח להתייחסותך... גלי

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום גלי, הבנת נכון. אין טעם להתווכח על צדק או על חוסר היגיון בהוראת החוק. תשובתי מבוססת על הוראת החוק הנוכחי. כידוע, בתי המשפט פוסקים אך ורק עפ"י החוק. כך לדוגמה:- במרבית הבתים המשותפים גם דיירים בעלי דירה בקומה הראשונה מחויבים להשתתף בהוצאות עבור הפעלת המעלית למרות שהם כמעט ולא משתמשים בה. דוגמה אחרת:- כידוע, דיירי כל הקומות מחויבים להשתתף בהוצאות זיפות גג הבית המשותף וסיודו בכל שנה למרות שלמעשה אין להם עניין ישיר בהחזקת הגג במצב תקין. אין לך אלא להלין על עצמך שהסכמת לרכוש את הדירה למרות שהובהר לך ע"י הקבלן שמכר לך את הדירה כי בבניין יש מעלית שתהיה חלק מהרכוש המשותף.

סיון

אשמח לדעת מה קורה במצב שבו הקבלן התחייב בחוזה אחרת? וכתב שאנחנו פטורים מתשלום על המעלית?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים