העסקת עובד ניקיון בבניין משותף - פורום בתים משותפים

שאלה חדשה
  • משה

    נשלח ע"ימשה 21:13, 17 ביוני 2013

    שלום רב, בבניין שלנו עבד במשך שנים רבות עובד ניקיון אשר לאחרונה הודיע לנו על סיום עבודתו בשל בעיה רפואית. במהלך כל השנים הוא קיבל תשלום חודשי וחתם על טופס המציין שקיבל תשלום עבור ניקיון הבניין בחודש כך וכך ללא קבלת חשבונית מצידו. במהלך השנתיים האחרונות התחלנו לשלם עבורו ביטוח לאומי על העסקת עובד משק בית. כעת הוא מבקש פיצויים (אשר במהלך השנים לא הופרשו עבורו) - השאלה היא האם מגיע לו תשלום ע"ח פיצויים שכן מעמדו לא ברור לנו. תודה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד ונוטריון דניאל רותם

    עו"ד דניאל רותם,מנהל הפורום

    06:50, 18 ביוני 2013

    שלום,

    שאלתך היא מתחום דיני העבודה ( יחסי עובד- מעביד).
    אינני מתמחה בדיני עבודה אבל בכל זאת אשיב לך לאור ניסיוני.
    לעניות דעתי, התקיימו ביניכם יחסי עובד מעביד ולכן עליכם לשלם לעובד את הסכום המגיע לו כפיצויי פיטורין. אני מאמין כי אם תחשב את הסכום הנדרש תמצא כי מדובר בסכום נמוך יחסית. חבל להסתכן בתביעה לתשלום פיצויי הלנת פיצויים שהעובד לשעבר עלול להגיש נגדכם בבית הדין לעבודה.

    תגובה
  • 19:10, 21 ביוני 2013

    תודה רבה.

    תגובה
  • 19:16, 21 ביולי 2014

    האם עובד ניקיון המועסק ע"י וועד הבית בניקיון חדר מדרגות שעה בשבוע ע"י חומרים וכלים ששייכים לו. האם הוא עצמאי או שכיר ?

    תגובה

הפורום יעסוק בכל מה שנוגע לבתים משותפים, לרבות חובות וזכויות של דיירים הגרים בבית משותף