לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאיה

צו נגד שכנה שחונה בחנייה שלי למרות פסק דין

יש לי כל מסמכי הטאבו על בעלות חניה (תקליטור שהוציא לי עו"ד) התרתי בשכנה החונה בחנייה שלי מספר פעמים אבל היא התעקשה והמשיכה לחנות. עשיתי תביעה קטנה, השופט בדק מסמכים ואמר שהיא קניני החוקי, והמליץ לפנות למפקח להוציא צו. פסק דין בפשרה שהנתבעת שחנתה בחנייה שלי תחזיר לי מחצית הוצאות עוה"ד עבור ייעוץ בדיקה ומכתב התראה.. שאלתי, היא אמנם פסקה לעת עתה לחנות בחנייה , אבל זה קרה גם בעבר, היא מפסיקה וחוזרת. ולכן אני זקוקה לצו. איזה צו עלי לבקש, ומה הפרוצדורה, האם מקבלים אוטומטית את הצו או שזה כרוך ותלוי גם במה שיגיד הצד השני וטענותיו...... כגון שהסימונים לא ברורים וישנים, שהיא לא יודעת בדיוק איפה החניה שלה. שכולם חונים על בסיס מקום פנוי, אגב - המיקום של החנייה שלי מאד ברור. האם אי סימון על הקרקע , סימונים שדהו, יכול לגרום לכך שהשופט יחליט שצריך להביא מודד, ועד אז אני לא אוכל להיות בעלים של החניה שלי והקנין שלי בפועל ? (המיקום של החנייה שלי מאד ברור, שניה משמאל לפי התשריט) עלי לדעת זאת לפני הגשת הבקשה. שופט תביעות קטנות בדק את כל המסמכים הסביר לה שהמיקום שלי ברור, ושגם אם לא מסומן , וגם אם אין לי רכב, אני יכולה לקבוע מי יחנה ומי לא יחנה בחנייה שלי. (למשפחתי רכב,). אך לא רשם דבריו בפרוטוקול. הוא התייחס רק להחזר הוצאות עו"ד ואגרה שביקשתי.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום מאיה, החנייה הצמודה לדירתך וגבולותיה מצוינים בתשריט הבית המשותף שברשותך ( ראי בתקליטור). אין צורך במודד או בהוצאה נוספת. לא ברור לי מדוע בית המשפט נמנע מהוצאת צו מניעה נגד שכנתך שפלשה לחנייה שלך. על כל פנים, את זכאית להגיש למפקח על רישום המקרקעין בלשכת הרישום שבה הבית רשום, תביעה לצו מניעה נגד שכנתך שיאסור עליה לחנות בחנייה שלך או להפריע לך בכל צורה או אופן לחנות בחנייה שלך. באתר האינטרנט של משרד המשפטים\ רישום והסדר מקרקעין מצוי תדריך לתביעות בפני המפקח על רישום המקרקעין. אני ממליץ לך לעיין בתדריך המפורט באתר שינחה אותך כיצד לערוך ולהגיש את התביעה.

מאיה

הבנין ישן והסימונים של החניות דהו, מיקום החניה שלי מאד ברור על פי כל המסמכים.שניה משמאל. הנתבעת שתפסה לי את החניה טענה שתופסים לה את החניה שהיא לא בדיוק יודעת איפה החניה שלה, שצריך להביא מודד ועד אז הענין ימשיך על בסיס מקום פנוי כמו שהיה נהוג עד עכשיו. (עד עכשיו אף אחד לא תפס לי קבע את החנייה שלי) השופט בתביעות קטנות אמר חד וחלק שברור מהמסמכים שהחניה היא שלי, היא קניני, וזכותי עליה גם אם אין לי רכב וזכותי לאפשר למי שאני רוצה להחנות רכבו, ולמי שאני לא רוצה לא יכול להחנות רכבו. הציע לי לפנות לקבלת צו מניעה מהמפקח לבתים משותפים, אבל פסק לניתבעת החזר הוצאות מכתב התראה של עו"ד רק מחצית הסכום. הענין לא ניראה לי וחורה לי. או שמגיע לי החזר או שלא מגיע לי החזר. למה חצי ? אני נאלצתי לפנות לעו"ד כי היא לא שעתה לבקשותי ולאזהרותי. כמו כן בתביעות קטנות השופט רשם בפרוטוקול תקציר דברים ש אני אמרתי, שהניתבעת החונה אמרה, ולא ציין את קביעתו לגבי החניה שלי. זה מאד חשוב לי שיהיה שחור על גבי לבן בפרוטוקול או בפסק הדין. מה עושים ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום מאיה, עניתי לשאלתך באותו עניין ב-15/8/13. לא ברור לי מדוע חזרת ופנית באותו עניין. התשובה פשוטה, עליך להגיש תביעה לצו מניעה נגד השכנה שפלשה לחנייה שלך. הפנייתי אותך לאתר האינטרנט של אגף רישום המקרקעין. אם תתקשי בעריכת התביעה, היעזרי בעו"ד מיומן המתמחה בדיני מקרקעין ובמיוחד בעניינים הנוגעים לבתים משותפים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים