שחיתות לכאורה - בנק לאומי, סניף 904, "שער העיר" בירושלים
לכבוד : המועצה לצרכנות שלום וברכה, 1. בשנת 2006 לקחנו אני ובני משפחתי הלוואה בסניף 904, 'שער העיר' בירושלים. 2.בעת החתימה על ההלוואה הובטח לנו כי פרעון ההלוואה יהא ללא קנס יציאה כלל ! 3. לפני כשנה וחצי בבואנו להשיב את ההלוואה נמסר לנו ע"י פקיד הבנק כי באפשרותנו להחזיר ההלוואה תמורת 30% !!! קנס יציאה, בנוסף לשווי ההלוואה. 4. מהבנק נמסר לנו שזו ההלוואה שלקחנו ושעליה חתמנו... אנו טענו שלא חתמנו ושאם חתמנו כנראה שהטעו אותנו כיוון שבעל פה נאמר לנו שפרעון הלוואה מוקדם יהא ללא קנס. ( פנייה שלנו לבנק ישראל בעניין נענתה ב : " העניין בטיפול...." ועד עצם היום הזה לא נעשה דבר. ) 5. לאחר פניות נוספות לגופים שונים ( הנהלת בנק לאומי, הנהלת המרחב, מבקר המדינה ועוד..) ללא הועיל. פנינו לפני כארבעה חודשים לעו"ד בכדי להגיש תביעה כנגד הבנק. העו"ד פנה לבנק במכתב לקבלת המסמכים הרלוונטיים, ביניהם כמובן המסמכים החשובים ביותר, מסמכי פתיחת ההלוואה מ-2006 (בצורה מפורשת וברורה. המכתב בעברית...). 6. העו"ד קיבל את המסמכים שביקש, פרט ל.... מסמכי פתיחת ההלוואה מ - 2006. 7. אין ספור פניות נוספות של העו"ד ושלנו ( גם במקרה זה, בעברית... בכתב ובע"פ. כולל פניות אישיות לנאווה- מנהלת הסניף, ושי - מנהל מחלקת האשראי) לקבלת המסמכים החסרים נענו בזלזול ובהתחמקות מצד הבנק. תירוצים מתירוצים שונים : " על אילו מסמכים מדובר ? " "לא מבינים מדוע אתם כועסים .." " הרי פניתם לבנק ישראל לא ?! נו מה הם ענו.. ? " "אההה לא קיבלתם תשובה מבנק ישראל ? נבדוק את הנושא ונחזור אליכם..." 8. כשכלו כל הקיצין ופקידי הבנק ומנהליו המשיכו להיתמם. פניתי אליהם בצורה המפורשת ביותר : " אין לכם את המסמכים ? איבדתם אותם ? הם משמשים לרעתכם ? שום בעיה. תוציאו לי מכתב שאתם לא רוצים להעביר את המסמכים או שאתם לא מוצאים אותם !! " 9. ושוב חזרה לאותו מסלול : " לא, אתה לא מבין..... דיברנו עם המרחב ו...... אנחנו בודקים...." "באילו מסמכים מדובר... ? " "רגע.. ומה עם התשובה מבנק ישראל ? " ( לא מדובר בפקידים זוטרים. אלו התשובות המגוחכות שקיבלתי באופן אישי מנאווה- מנהלת הסניף, ושי -מנהל מחלקת האשראי. פשוט כך ! ) הם לא מוכנים להעביר את המסמכים ובנוסף לא מוכנים להודות בכך, בלי בושה ! 10. כך במשך שלושה- ארבעה חודשים חוששים בהנהלת הבנק להעביר לידינו את מסמכי פתיחת ההלוואה. כנראה שיש להם סיבה טובה לחשוש. 11. ככל הנראה יודעים בהנהלת הבנק כי קבלת צו מבית המשפט להמצאת המסמכים כרוכה בעלויות ובזמן רב שבו אנו נמשיך לשלם בכל חודש את החזר ההלוואה. או במילים אחרות : מה יש להם להפסיד.. ?? 12. לאחרונה הסתבר כי קרובי משפחתנו שלקחו גם הם הלוואה מהסניף בתנאים דומים לשלנו ( הובטח החזר ללא קנס יציאה ) נפגעו מאותו "התרגיל" לכאורה, וגם מהם דורשים כעת, באם ירצו להשיב את ההלוואה - 30% קנס יציאה........ 13. כיוון שהבנק מסרב להמציא לנו את מסמכי פתיחת ההלוואה איננו יודעים האם אכן חתמנו, בניגוד למה שנאמר לנו בעל פה, על ההלוואה במתכונת כפי שטוענים בסניף. 14. כמובן שאם תשאלו את פקידי ומנהלי הסניף בנוגע למכתב זה, הם יענו שאינם יודעים מה הבעיה ובסה"כ מדובר בלקוח לא מרוצה שיש לו כל מיני טענות מוזרות... אל תאמינו להם ! הם יודעים בדיוק על מה מדובר ויודעים שאנו צודקים. הם פשוט מזלזלים ומתחמקים. *חשוב לי להבהיר שאנחנו לא סתם נודניקים שנוהגים להתלונן. אנו עובדים עם עוד בנקים בארץ ומעולם לא נתקלנו בהתנהלות כזו שערורייתית. לא תבענו מעולם בנק ולא נתבענו ע"י בנק בשום נושא או עניין. אנו אנשים נורמטיביים שעובדים קשה עבור כספנו שכל עניין מסוג זה, זר לנו לחלוטין. * עדכון מהימים האחרונים : לאחר טלפונים ומכתבים אין ספור מצידנו - לפני מספר ימים התקשר אליי שי (מנהל מחלק האשראי בסניף )והודיע שהמסמכי פתיחת הלוואה משנת 2006 לא נמצאים ברשותם..(כמה מפתיע..) כמובן שביקשתי שהדבר יעבור אליי או לעורך דיני בכתב. שי ענה ש"יבדוק" אם ניתן להוציא מסמך כזה מהבנק ומאז נעלמו עקבותיו.. (כמובן שגם לא הציע שנוכל להחזיר ההלוואה ללא תוספת קנס, או "חלילה" לפצות אותנו על ההוצאות עד כה - כפי שצפוי ביהמ"ש לפסוק בהתחשב בכך שאין בסיס קלוש לטענותיהם) במקום להמשיך ולרדוף אחריהם או בנוסף להמשך הטיפול על ידינו, מצאתי לנכון לפרסם את הדברים ולהזהיר בכך את הציבור היקר. במידה ונתקלתם בהתנהלות דומה מצד הסניף המדובר, נשמח אם תודיעונו על כך ואולי אף נוכל לאחד כוחות כנגד הנסיף. בכבוד רב ובברכה, יצחק. לתוספת פרטים : דוא"ל : izakzu@gmail.com