לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רונן רם

מומחה בית משפט - התנהלות מוזרה

מומחה בית משפט , אשר חישב שווי זכויות בניה נוספות תוך השוואת עסקאות , ועשה התאמות של מקדמי גודל דירה לעסקאות אולם מתעקש גם אחרי מס' פניות בנושא שלא לעשות התאמת גודל לתוספת הבניה מחמת הזכויות מה שנקרא "שוליות" - גודל הדירה 100מ"ר וגודל התוספת 60 מ"ר האם זה הגיוני ? האם יש טענות סבירות שיעמדו לו אם יתבע על רשלנות ?

אסף מנסנו

רונן שלום, אני מניח שהשמאי ניתח עסקאות השוואה לדירות מגורים בעלות מאפיינים דומים ובדק את נושא השוליות ככל וקיימת. לא כ"כ הבנתי מה זה אומר "תוספת בניה מחצמת הזכויות". על כל פנים אין לי אפשרות לתת תשובה לעניין הזה במסגרת הפורום, צריך ללמוד את התיק לעומק.

רונן רם

אכן כך השמאי ניתח עסקאות השוואה , וכחלק מהניתוח עשה התאמות לגודל הדירה , חלק מהעיסקאות גודל דירה 70 וחלק 100 וחלק 120 מ"ר , והוא עשה התאמה ל 100מ"ר לפי זה חישב שווי מ"ר בנוי

אסף מנסנו

רונן שלום, אני מבין שהסוגיה הינה מדוע לא חושבה הפחתה, בשיעור כזה או אחר, לשוליות שטחים בגין תוספת בניה המהווה חלק אינטגרלי מהנכס, בשטח של כ- 60 מ"ר. יכול מאד שהשמאי בחן גם עסקאות מכר בשטחים דומים והסיק שלא קיימת שוליות ויכול להיות שלא. אני מציע לך להיפגש או ליצור קשר עם שמאי מקרקעין, להעביר לו את החומרים הרלוונטים, על מנת שיבחן הדברים ויחווה דעה. בהצלחה רבה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום שמאי מקרקעין