פיגור ברישום ותשלום דמי ביטוח לאומי עבור עוזרת בית
עוזרת הבית מועסקת אצלנו מספר שנים והזנחנו את הרישום בביטוח הלאומי ואת התשלום עבורה. כן שלמנו לה דמי חופשה ואפילו חופשת לידה. רוצה להסדיר את העניין ואף לדווח רטרואקטיבית. מאת הביטוח הלאומי עולה לכאורה כי אדרש לשלם דמי ביטוח לאומי כאילו היא מרווחיה שכר בגובה מחצית השכר הממוצע במשק עבור כל חודש רטרואקטבי כשבפועל מרוויחה 600 ש"ח לחודש, + הצמדות וקנסות. היש דרך להסדיר את העניין מבלי להידרש לסכטמי העתק האלה?
בפועל ניתן לשלם עד שנה אחת אחורה ללא קנסות. יש לפנות למוסד לביטוח הלאומי בצירוף תצהיר שלכם ושל העובדת הכלל פירוט של תקופת ההעסקה תדירותה והשכר ששולם בעדה וכן הצהרה על קרבה משפחתית.
שאלות נפוצות:
בן ציון ר.
דפנה.
פרפר נחמד