אחריות רכב לאחר העברת בעלות - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מיכל

    נשלח ע"ימיכל 10:50, 13 בינואר 2013

    שלום, קנינו לפני כשבועיים רכב מאדם פרטי, אשר רכש את הרכב מלובינסקי כחצי שנה לפני. בעת הרכישה, אמר לנו שישנה אחריות בתוקף של המנוע והגיר מטעם לובינסקי, אך שאין ברשותו את תעודת האחריות ושעלינו לקחת אותה מלובינסקי. בנוסף אמר שמיד לאחר רכישתו מלובינסקי - היתה לו בעיה בגיר שתוקנה על ידם במסגרת האחריות. לפני מס' ימים הגיר התקלקל וכאשר פנינו ללובינסקי לצורך קבלת התעודה ותיקון התקלה - נאמר לנו שאחריות אינה תקפה לאחר העברת בעלות אלא רק כלפי הקונה הישיר מהם, ושהדבר מצויין בחוזה לפיכך אין הם מחוייבים כלפינו או כלפי הרכב. האם הדבר חוקי ? מה המחוייבות של המוכר כלפינו ? מה ניתן לעשות במצב זה ? תודה.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    11:59, 13 בינואר 2013

    אפשר להתמודד עם זה. בקשי את תעודת האחריות, כדי שתהיה לך ביד אסמכתא לכך שהיתה אחריות. אח"כ אפשר יהיה להתווכח איתם האם האחריות חלה גם כלפיכם. בדרך כלל הסיף שקובע אחריות רק כלפי הקונה הראשון לא עומד במבחן משפטי. אחריות צריכה הליות אחריות...

    תגובה
  • 17:41, 15 בינואר 2013

    ומה עושים אם הם מסרבים בכל תוקף ע"ס החוזה שעליו חתמו עם הקונה? לאחר שיחה עמם טוענים שלא חייבים כלל לתת אחריות אך בוחרים לעשות זאת מול הקונה הישיר מהם בלבד, ושלי אין עניין מולם. האם אני יכולה לתבוע אותם לתשלום עלות התיקון או שעליי לתבוע את המוכר שנתן את מילתו לגבי האחריות ? נסעתי עם האוטו 450 ק"מ מרגע הרכישה לפני ששבק חיים.
    תודה רבה.

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:30, 15 בינואר 2013

    אם כך המצב - אין לך ברירה. את צריכה לתבוע אותם. קחי עורך דין. אני הייתי תובע גם את מי כשמכר לך את המכונית, גם כדי שיהיה לו עניין להביא לך את האחריות שלו, וגם כדי שאם יתברר שהוא "עבד" עליך, אז הוא יצטרך לשאת בתיקון.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.