ביטול ביטוח חובה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • דניאל

    נשלח ע"ידניאל 21:31, 20 בדצמבר 2013

    מכרתי את רכבי ואז בקשתי לבטל את ביטוח החובה. בקשו ממני חזרה את הטופס המקורי של ביטוח החובה אך אין באפשרותי כי טרם קבלתי מהם את הטופס. הציעו לי לשלוח את טופס החובה של קונה הרכב אך נראה כי אינו מוכן לשתף פעולה. נאמר לי כי במצב זה אין אפשרות לבטל את ביטוח החובה וכספי לא יוחזר אליי. מכיוון שחידשתי את הביטוח רק באוקטובר אז מדובר כמעט בכל הסכום. הצעתי לחברת הביטוח שאסכים לחתום על כל טופס רק שיחזירו לי את כספי אך הם מסרבים בטענה כי הביטוח עדיין בתוקף גם אחרי שמכרתי את רכבי. האם ניתן לעשות משהו?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    07:26, 22 בדצמבר 2013

    דניאל,
    אתה כמובן צודק. אם חברת הביטוח טרם נתנה לך את תעודת הביטוח, היא לא יכולה לבוא אליך בטענות על כך שלא החזרת אותו...
    מצד שני, זה קצת מוזר למה טופס הביטוח לא הגיע אליך חודשיים. כדאי לך לבדוק את הדבר עם הסוכן.
    על כל פנים, אני הייתי שולח להם בדואר רשום את תעודת העברת הבעלות, וכותב להם שאני מבטל את הביטוח ודורש את כספי. ברגע שאתה מכרת את הרכב, תעודת הביטוח אינה תקפה ממילא.

    תגובה
  • 12:54, 6 במרץ 2014

    יש לי מקרה דומה, בעת מעמד מכירת הרכב, בטעות הועברה לקונה הרכב תעודת הביטוח המקורית. כעת הוא מסרב לשלוח לי אותה (וכרגע הוא כבר לא עונה לשיחות לא ממני ולא מחברת הביטוח).

    לאחר אין סוף שיחות עם חברת הביטוח הם טוענים שיש רק 2 דרכים לבטל את הביטוח
    1) קבלת התעודה המקורית
    2) שרוכש הרכב ישלח לי עותק של תעודת ביטוח החובה החדשה שהוא רכש.

    אין לי אפשרות לבצע את שניהם מכיוון שקנה הרכב לא משתף פעולה. ביקשתי אלטרנטיבות האם אני צריך ללכת למשטרה או לחתום בנוכחות עורך דין על תצהיר ואין טוענים שמלבד 2 האלטנטיבות הנ"ל אין עוד שום אלטרנטיבה. הם גם טוענים שלמרות שמכרתי את הרכב והעברתי להם אישור מכירת רכב הם עדיין מחוייבים לעמוד בתביעות מצד המחזיק בתעודה.

    האם זה נכון ? האם אין שום דבר שאני יכול לעשות בנידון ?

    תודה רבה על העזרה

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.