תביעת ביטוח חו"ל - ביטול נסיעה עקב מחלה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • רמי

    נשלח ע"ירמי 15:53, 24 בדצמבר 2013

    שלום רב! קודם כל, תודה רבה לך על האפשרות לקבל יעוץ כללי! המקרה הוא כזה: - אנחנו זוג נשוי. רכשנו ביטוח נסיעות לחו"ל לפני הנסיעה בחברת ביטוח גדולה, על שמי ועל שם אישתי. - שנינו חלינו לפני הטיסה. - לא קיבלנו החזר מחברת תיירות על הכרטיסים ומלון (כמצופה). - הגשנו תביעה לחברת הביטוח. - חברת הביטוח מסרבת לזכות את אישתי בטענה ש: - אישתי היא מבחינתם "מלווה" (למרות שהיא לא מופיעה ככזאת בפוליסה, אלא מופיעה כ"מבוטח נוסף"). ולמלווה לטענתם לא מגיע בהחזר. - אישתי פנתה לרופא אחרי יום של הטיסה, ולמרות שלא יכלה פיזית לנסוע לרופא בגלל מצבה באותו יום, היא לא זכאית להחזר. השאלה: האם מבוטח נוסף מוגדר תמיד כ"מלווה" והאם לדעתכם (בלי התחייבות, כמובן), כדאי לתבוע את החברת הביטוח עקב החלטתה שלא לזכות את אישתי בגלל סיבות הנ"ל. אני מודה לכם מאוד על תשובתך!!! בכבוד רב, רמי

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    00:00, 25 בדצמבר 2013

    שלום רמי,
    אם תראה כמה שילמתם על הפוליסה, תדע האם אישתך היתה מבוטחת או לא. לדוגמה: אם הביטוח עולה דולר ליום והייתם אמורים לנסוע לשבוע, אזי, אם שילמתם שבעה דולר, רק אתה מבוטח, ואם 14 דולר - שניכם בוטחתם.
    זה כמובן משפיע על ההחלטה של הביטוח, ועל ההחלטה האם לתבוע אותם או לא.
    אם שילמתם פרמיה על שניכם - אז התשובה של הביטוח היא קשקוש.

    תגובה
  • 13:31, 26 בדצמבר 2013

    שלום, מר שושני!
    קודם כל, תודה על תשובתך! אני שילמתי על הביטוח כפול 2, ז"א על מבוטח ראשי (אני) ומבוטח נוסף (אישתי).
    בנוסף, הטענה הנוספת של חברת הביטוח היא מכיוון שאישתי לא ניגשה לרופא ביום של הטיסה, אלא מספר ימים אחרי זה, ולמרות שאישור רפואי מעיד על כך שחלתה ביום הטיסה, מבחינתם אין זו הוכחה, והם לא סומכים על האישור ודעת הרופא המטפל. לא רק שזה מקומם כי אשתי אכן חלתה קשה ומחלתה נמשכה כשבועיים, האישור ותיק רפואי מעיד על כך שהמחלה הייתה בשלב מתקדם כאשר אישתי הגיעה לרופא והיה די ברור שלא התחילה מרגע לרגע אלא נמשכה כבר כמה ימים. האם טענה הצינית של החברת הביטוח לגבי האישור הרפואי היא בכלל קבילה בבית משפט?

    תודה על תשובתך!
    בכבוד רב,
    רמי

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    16:55, 26 בדצמבר 2013

    אתה צודק. אני הייתי תובע אותם.

    תגובה
  • 17:33, 26 בדצמבר 2013

    מר שושני,

    אני מאוד מודה לך על תשובתך!
    אם אני מבין נכון, עליי לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. בנוסף, אם אני מבין נכון, בזמן המשפט, החברה תיוצג ע"י עורך דינה של החברה. האם ניתן לשכור שירותי עורך דין שייצג אותי בבית משפט לתביעות קטנות?

    שוב, המון תודה לך והרבה בריאות!
    רמי

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:33, 29 בדצמבר 2013

    לא תוכל לשכור ערוך דין שייצג אותך בתביעות קטנות. אם תיקח עורך דין - הוא ינהל את התביעה במה שנרקרא "סדר דין מהיר". יותר טוב...

    תגובה
  • 16:24, 29 בדצמבר 2013

    שלום, מר שושני!

    אני שוב מודה לך על תשובתך ואמשיך להודות לך בכל פעם!

    סדר דין מהיר זה מושג חדש שלמדתי ממך וזה נשמע מעניין. מה שכר הטרחה שעורך דין בדרך כלל לוקח על "סדר דין מהיר"? האם זה מבטל את הצורך לפנות תביעות קטנות באופן עצמאי?
    אני מודה לך על תשובתך!

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:59, 30 בדצמבר 2013

    סדר דין מהיר הוחל לפני כמה שנים על מנת למצוא פתרון למקרי ביניים שאינם מספיק קטנים בחשיבותם כדי להידון בתביעות קטנות, אבל קטנים מכדי להיסחב שנים בבתי המשפט. אתה מיוצג בהליך, בית המשפט מצווה לטפל בו במהירות גבוהה מאוד, והתוצאה היא פסק דין מהיר.
    איני יכול לומר לך כמה עו"ד יגבה על ייצוג בסדר דין מהיר, אבל צא מנקודת הנחה שזה יעלה בערך 20% מהסכום שאתה תובע...
    בהצלחה

    תגובה
  • 12:49, 30 בדצמבר 2013

    מר שושני, המון תודה לך על ההסבר.
    האמת, לא יצאה לי עד עכשיו לשכור שירותי עורך דין לצורך ייצוג בבית משפט. לכן, השאלה שלי היא האם 20% האלה משולמים במידה וזוכים ומקבלים את הכסף מהנתבע, או ש-20% האלה משולמים מראש, בין אם נזכה במשפט או נפסיד?

    תודה רבה על תשובתך!
    יום נעים!
    רמי

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.