שברתי רגל בחניון של העבודה. האם יש עניין לתביעת נזיקין - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נעמה

    נשלח ע"ינעמה 21:52, 9 באפריל 2014

    ירדתי במדרגות החניון בעבודה בדרך הביתה. המדרגה האחרונה מעט גבוהה יותר מהאחרות, ובחוסר תשומת לב מעדתי ושברתי עצם בכף הרגל. הגשתי את כל הטפסים בנוגע לתאונת עבודה, ולעניות דעתי אין סיבה שלא תאושר. בינתיים אני בבית, ואסור לי לדרוך על הרגל ששה שבועות. כמו כן, אין ביכולתי לנהוג מכיוון שמדובר ברגל ימין. האם יש עניין לתביעת נזיקין (גם אם בטפסי הביטוח הלאומי שהגשתי כתבתי שלא אגיש תביעה)? אם כן, מהו סכום הפיצויים שאני עשויה לקבל במקרה כזה (על מנת לשקלל האם משתלם לי להתעסק בעניין בכלל).

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    07:00, 10 באפריל 2014

    שלום נעמה,
    בארץ יש תקנים בעניין מדרגות. גובה המדרגה, אורך המדרגה וכו
    על מנת לזכות בתביעה תצטרכי להוכיח שהמדרגה החריגה אכן חורגת מהתקנים, ואז ניתן לבסס תביעה כנגד מי שמתאים בנסיבות העניין (בעל הבניין, בעל החניון וכו'). עלות מומחה כזה היא כמה אלפי שקלים.
    בנוסף, הסיפור לא יהי משתלם אם לא תיוותר לך נכות. אין הכוונה לנכות של 1005 חלילה, אלא לנכות שיכול להיות שתישאר של 5% או 10%. בשביל זה צריך רופא (כנראה אורטופד) שייקח עוד כמה אלפי שקלים.
    סכום הפיצויים תלוי בגובה הנכות, ולכן אי אפשר להגיד כמה כסף ניתן לקבל בשלב הזה. אני הייתי ממליץ להתחיל את הטיפול אחרי כשנה מהאירוע, שכן אז כבר תדעי מה הנכות שתישאר לך, אם בכלל, אבל כבר הייתי מתעד כהלכה אתמקום הנפילה כי ייתכן שהם ינסו לתקן אותו אחרי מה שקרה לך . אם מהנדס מומחה לא היה לוקח יותר מידי כסף, הייתי כבר מבקש ממנו להיות במקום על מנת לרשום ולתעד את מה שהוא ראה, כדי שאם בעוד שנה תצטרכי ממנו חוות דעת החומר כבר יהיה אצלו מוכן.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.